ممنوعیت نام گذاری گمراه کننده مواد غذایی گیاهی در اروپا

به گزارش نیلی ابزار، تهران- خبرنگاران- کمیسیون کشاورزی مجلس اروپا لایحه ای را تصویب کرد که بر اساس آن نام گذاری محصولات غذایی گیاهی به گونه ای که تصور وجود گوشت یا لبنیات را در ذهن مصرف کننده ایجاد کند، ممنوع شده است.

ممنوعیت نام گذاری گمراه کننده مواد غذایی گیاهی در اروپا

به گزارش روز شنبه گروه اخبار علمی نیلی ابزار، با تصویب این لایحه جدید در مجلس اروپا استفاده از نام هایی مانند همبرگر گیاهی یا شیر سویا به این دلیل که موجب گمراهی مصرف کننده در خصوص ترکیبات مواد غذایی می شود، ممنوع می شود.

این تصمیم مجلس در پی صدور رأیی از دادگاه اتحادیه اروپا در ماه ژوئن 2017 میلادی اتخاذ شد. در این پرونده با وجود این که خواندگان پرونده، مدعی بودند برچسب ترکیبات موجود روی محصولات کاملا نشان می دهد که این مواد غذایی بر پایه ترکیبات گیاهی تولید شده است، قاضی پرونده خاطرنشان کرد شرکت ها حق ندارند محصولات خود را با چنین نام هایی تولید و معرفی کنند.

تصویب این لایحه یک مورد دیگر به فهرست طولانی اقلامی که باید به طور مستمر مورد بازرسی قرار گیرند، اضافه می کند و موجب افزایش تعداد دعاوی مطرح شده در دادگاه های اتحادیه اروپا می شود.

اجرای این مقررات مستلزم بازرسی های دوره ای محصولات شرکت های مواد غذایی و احتمالاً فهرست غذاهای رستوران ها خواهد شد که هزینه سنگینی را به دولت ها تحمیل می کند.

علمی**9259** 1055

منبع: ایرنا

به "ممنوعیت نام گذاری گمراه کننده مواد غذایی گیاهی در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت نام گذاری گمراه کننده مواد غذایی گیاهی در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید