فقط 56 قلم از فرآورده های طبیعی طب سنتی تحت پوشش بیمه واقع شده است

به گزارش نیلی ابزار، محمد اعتضاد رضوی ظهر سه شنبه در نشست خبری که در محل دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزارشد اظهار کرد: طب سنتی ایرانی اسلامی قدمت چند هزار ساله دارد و این طب نگاه کلی نگر به فرد دارد و براساس طبع و مزاج هر فرد درمان پیگیری می گردد.

فقط 56 قلم از فرآورده های طبیعی طب سنتی تحت پوشش بیمه واقع شده است

وی اضافه نمود: طب سنتی با فرهنگ ما سازگاری بیشتری دارد و از لحاظ منافع اقتصادی نیز منفعت هایی در بر دارد.گیاه درمانی در تمام جهان مورد استفاده واقع شده است و براساس آمار حداقل یکبار در سال افراد از این شیوه درمانی استفاده می نمایند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که آماری از برخوردهای قضایی اجرا شده با مدعیان بدون مدرک این حوزه را در اختیار نداشت ادامه داد:در سال های اخیر سوء استفاده هایی از طب سنتی شده است و این مسئله به معضلی در این حوزه تبدیل شده است .

اعتضاد رضوی توضیح داد: رشته طب سنتی ایرانی از سال 1385 به تصویب وزارت بهداشت رسیده است و از سال 1387 نیز جذب دانشجو درمقطع کارشناسی ارشد در مشهد شروع شده است که 75 دانشجو جذب شدند و 30 نفر نیز فارغ التحصیل شدند و در سال 1389 نیز این رشته به دکتری تخصصی ارتقا یافت.

همچنین رئیس دانشکده طب ایرانی نیز در این نشست اظهار کرد:هدف از برگزاری همایش طب سنتی ایرانی و یک دهه فعالیت آکادمیک بازنگری اقدامات صورت گرفته و تدوین سندی شامل بر تاریخچه طب سنتی ایرانی، دستاوردها و برنامه های پیش روست که این سند تحویل نماینده سازمان بهداشت جهانی که میهمان این همایش خواهند بود می گردد تا بستری برای تعاملات بیشتر و شناخت بیشتر مردم جهان از طب ایرانی گردد.

مهدی یوسفی ادامه داد: این همایش در روزهای 3 و 4 بهمن ماه امسال و با حضور مسئولانی از وزارت بهداشت و همه کوششگران این حوزه در مشهد برگزار می گردد.

وی گفت: در چین بیش از 50 درصد بار سلامت مردم بر حوزه طب سنتی چینی است و کوشش ما نیز افزایش سهم طب سنتی در درمان بیماران کشور است که هم اکنون کمتر از 2 درصد است.

یوسفی توضیح داد: متاسفانه ویزیت متخصصان این حوزه تحت پوشش بیمه ها قرار ندارد و از 3 هزار فرآورده طبیعی و سنتی دارای مجوز از سازمان غذا و دارو نیز فقط 56 قلم تحت پوشش بیمه واقع شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فقط 56 قلم از فرآورده های طبیعی طب سنتی تحت پوشش بیمه واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقط 56 قلم از فرآورده های طبیعی طب سنتی تحت پوشش بیمه واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید