صرف نظر بنا از جریمه 2 کشتی گیر، سهمیه جام تختی در همان زاهدان به خدری و محب ثابت داده شد

به گزارش نیلی ابزار، ظاهرا جریمه ای که در حین برگزاری مسابقات قهرمان کشوری برای نفرات غایب در فینال در نظر گرفته شد، صرفا برای ترغیب فینالیست ها به انجام مسابقه در زاهدان بوده است.

صرف نظر بنا از جریمه 2 کشتی گیر، سهمیه جام تختی در همان زاهدان به خدری و محب ثابت داده شد

به گزارش خبرنگار ورزشی نیلی ابزار، مسابقات کشتی فرنگی قهرمان کشوری که مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی بود، 24 و 25 آذر ماه در زاهدان برگزار شد.

با توجه به اینکه قرار بود سه نفر برتر از این رقابت ها سهمیه حضور در جام تختی را به دست آورند، رضا خدری که برای تیم البرز کشتی می گرفت و همچنین آرمین محب ثابت کشتی گیر تیم توابع تهران که به فینال دو وزن 55 و 63 کیلوگرم رسیده بودند، با توجه به اینکه فینالیست شدن حکم به دریافت سهمیه می داد، در فینال حاضر نشدند و دست رقبایشان بدون مسابقه بالا رفت.

با توجه به اینکه مسابقات پخش زنده تلویزیونی داشت و همچنین مسابقات در حضور تماشاگر در سالن امام علی (ع) زاهدان برگزار می شد، بعد از آنکه دو فینال به انجام نرسید، از سوی کادر فنی تیم ملی فرنگی اعلام شد که نفرات غایب در فینال سهمیه جام تختی را دریافت نخواهند کرد.

همچنین فردای مسابقات هم در مصاحبه ای به نقل از محمد بنا اعلام شد: متأسفانه شاهد بودیم که برخی از کشتی گیران در دیدار فینال رقابت های کشتی فرنگی بزرگسالان و مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی کشتی نگرفتند. برای کادر فنی بسیار مهم بود که عملکرد کشتی گیران را در دیدار فینال بررسی کند که برخی از کشتی گیران به هر دلیلی، از حضور در دیدار فینال سر باز زدند. یک شانس دیگر برای این نفرات در نظر می گیریم. به آنها مجوز شرکت در رقابت های انتخابی جام تختی را می دهیم تا در صورت موفقیت در این مسابقات، مجوز حضور در جام تختی و ادامه کار در چرخه انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا، بازی های آسیایی و رقابت های جهانی صربستان را به دست بیاورند. اگر چنین اتفاقاتی از سوی کشتی گیری در مراحل بعدی چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی بیفتد، حتماً آن کشتی گیر از چرخه انتخابی تیم ملی خارج می شود و شانسی برای حضور در مسابقات بعدی نخواهد داشت.

همین صحبت ها اعتراض برخی از مربیان از جمله قاسم رضایی را به همراه داشت و آنها معتقد بودند که باید این موضوع پیش از مسابقه مطرح می شد تا کشتی گیر بداند کشتی گرفتنش در فینال الزامی است.

با این وجود شنیده می شود جریمه درنظر گرفته شده در آن مقطع صرفا برای جلوگیری از عدم برگزاری مسابقه فینال در باقی اوزان مسابقات زاهدان بوده و محمد بنا برای آنکه دیگر کشتی گیری از رویارویی با حریف سر باز نزند، چنین مصاحبه ای را انجام داده است.

در واقع اکنون رضا خدری و آرمین محب ثابت سهمیه جام تختی را در اختیار دارند و نیازی به حضورشان در انتخابی جام تختی نیست. همچنین رسول جزینی مربی تیم ملی کشتی فرنگی نیز در برنامه تلویزیونی گفت که محمد بنا احتمالا از جریمه در نظر گرفته شده، منصرف خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "صرف نظر بنا از جریمه 2 کشتی گیر، سهمیه جام تختی در همان زاهدان به خدری و محب ثابت داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صرف نظر بنا از جریمه 2 کشتی گیر، سهمیه جام تختی در همان زاهدان به خدری و محب ثابت داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید