شانس 2 مدال طلا برای ایران در سه وزن دوم، یوسفی تاریخ ساز شد

به گزارش نیلی ابزار، دیدارهای مقدماتی 3 وزن دوم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی دنیا با شناخت نفرات راه یافته به فینال به خاتمه رسید.

شانس 2 مدال طلا برای ایران در سه وزن دوم، یوسفی تاریخ ساز شد

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی نیلی ابزار، در سرانجام ملاقاتهای مقدماتی 3 وزن دوم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی دنیا، محمدهادی ساروی و علی اکبر یوسفی در اوزان 97 و 130 کیلوگرم به ملاقات فینال راه یافتند.

حضور علی اکبر یوسفی در ملاقات فینال سنگین وزن دنیا، در تاریخ کشتی فرنگی برای نخستین بار اتفاق افتاده است و پیش از این بشیر باباجان زاده در مسابقات دنیای 2011 پیروز به کسب مدال برنز شده بود. ایران بعد از 10 سال پیروز به کسب مدال در وزن 130 کیلوگرم می گردد و از لحاظ مرغوبیت مدال هم یوسفی تاریخ ساز شده است.

به همین دلیل نتایج کشتی گیران کشورمان به توضیح زیر است:

در وزن 60 کیلوگرم مهرداد مردانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 11 بر 3 رضوان آرنات دارنده مدال برنز اروپا از رومانی را مغلوب کرد. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 7 بر صفر مغلوب گئورگ غریبیان قهرمان اروپا از ارمنستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، مردانی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 97 کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 6 بر 4 آرتور سارگسیان قهرمان زیر 23 سال اروپا از روسیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر 1 گئورگی ملیا از گرجستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل نیکولوز کاخلاشویلی دارنده مدال نقره اروپا از ایتالیا با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی ملاقات فینال شد. حریف ساروی در ملاقات سرانجامی الکس زوکه از مجارستان است.

در وزن 130 کیلوگرم علی اکبر یوسفی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 6 بر 1 داوید اوواسپیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 2 بر 1 اسکار مارویک از نروژ را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این ملاقات با نتیجه 2 بر 1 از سد یاسمانی آکوستا فرناندز دارنده مدال برنز دنیا از شیلی گذشت و به ملاقات فینال راه یافت. وی در این ملاقات به مصاف زورابی گدخوری دارنده مدال برنز اروپا از روسیه می رود.

اسامی فینالیست های سه وزن دوم به توضیح زیر است:

60 کیلوگرم: ویکتور چیوبانو (مولداوی) - ژولامان شارشنبکوف (قرقیزستان)

97 کیلوگرم: محمدهادی ساروی (ایران) - الکس زوکه (مجارستان)

130 کیلوگرم: علی اکبر یوسفی (ایران) - زورابی گدخوری (روسیه)

بیشتر بخوانید

  • درستکار: از لحاظ روحی و روانی روی کشتی گیران کار کردم
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شانس 2 مدال طلا برای ایران در سه وزن دوم، یوسفی تاریخ ساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانس 2 مدال طلا برای ایران در سه وزن دوم، یوسفی تاریخ ساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید