ساعت بازی والیبال ایران ، فرانسه در لیگ ملت ها

به گزارش نیلی ابزار، خبرنگاران- هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت ها 2023 از 13 تا 19 تیرماه با 32 مسابقه در دو شهر آناهایم آمریکا و پاسای فیلیپین پیگیری می گردد تا هفت تیم صعود کننده به مرحله نهایی معین شوند. لهستان به عنوان میزبان حضورش در مرحله نهایی قطعی شده است.

ساعت بازی والیبال ایران ، فرانسه در لیگ ملت ها

به گزارش نیلی ابزار، تیم ملی والیبال ایران هفته سوم لیگ ملت ها 2023 را با ملاقاتی برابر فرانسه آغاز خواهد نمود. مسابقه ای که ساعت 3 بامداد روز چهارشنبه 14 تیر ماه در آناهایم آمریکا انجام خواهد شد و دو تیم در پی کسب پیروزی و یافتن جایگاهی بهتر در جدول رده بندی این رقابت ها هستند.

این مسابقه یازدهمین جدال مردان والیبالیست رده سنی بزرگسالان ایران و فرانسه در طول تاریخ محسوب می گردد و سهم ایران از این ملاقات ها تنها یک پیروزی طی 5 ست جدال تنگاتنگ است و 9 پیروزی از آن فرانسوی ها بوده است.

نخستین مسابقه دو تیم در سال 1970 و در رقابت های قهرمانی مردان دنیا بوده و مرحله مقدماتی لیگ ملت ها 2021 آخرین جدال دو کشور محسوب می گردد که هر دو مسابقه به سود فرانسه به خاتمه رسیده است.

ملی پوشان کشورمان در سال های 2018 و 2019 با مربیگری ایگور کولاکوویچ و در سال 2021 با راهنمایی ولادیمیر آلکنو در مرحله مقدماتی لیگ ملت ها مقابل فرانسه قرار گرفتند و در نهایت تنها پیروز به پیروزی در یک ست در مجموع این سه مسابقه شدند.

تا خاتمه هفته دوم لیگ ملت ها 2023، فرانسه با سه برد و 9 امتیاز در جایگاه دهم رده بندی جای گرفته و ایران با دو برد و هشت امتیاز در جایگاه یازدهم قرار گرفته است. این موضوع جذابیت رقابت دو تیم را دو چندان می نماید.

هرچند تیم ملی والیبال ایران با امتیاز فدراسیون دنیای به علت کارشکنی آمریکایی ها رتبه دنیای خود را فریز نموده است و نتایج ملاقات های هفته چهارم با حریفان در آن نقشی نخواهد داشت، اما در حال حاضر تیم ایران در رده بندی فدراسیون دنیای با 241.05 امتیاز در جایگاه یازدهم قرار گرفته است و فرانسه در این رنکینگ با 329.27 پوئن، رتبه پنجم دنیا را به خود اختصاص داده است.

نخستین حریف ایران در هفته سوم لیگ ملت ها (تیم ملی والیبال فرانسه) سابقه پنج حضور در بازی های المپیک را در پرونده کاری خود دارد که در سال 2021 و در توکیو پیروز به کسب مقام قهرمانی شده است.

مردان والیبال فرانسه از سال 1949 که برای نخستین بار در رقابت های قهرمانی دنیا شرکت کردند، تا کنون در 16 دوره حضور داشتند و مقام سومی و مدال برنز سال 2002 برترین عملکرد آن ها در این رقابت ها است.

خروس های اروپا هفت مدال (سه طلا، دو نقره و دو برنز) لیگ دنیای و لیگ ملت ها در پرونده افتخارات خود دارند که مدال برنز سال 2021 آخرین مدال تیم ملی والیبال فرانسه در لیگ ملت ها است.

از بین 15 بازیکنی که در آناهایم حضور دارند و 14 نفر از آن ها در هفته سوم به میدان می روند، سید محمد موسوی، محمدرضا حضرت پور، محمدرضا موذن، امیرحسین اسفندیار، جواد کریمی، بردیا سعادت و مرتضی شریفی تجربه بازی برابر تیم ملی فرانسه را دارند و علی رمضانی، مهدی جلوه، محمد، ولی زاده، شهروز همایونفرمنش، علی حاجی پور، پوریا حسین خانزاده، آرمین افشین فر و احسان دانش دوست برای نخستین بار مقابل این تیم قرار خواهند گرفت.

البته در این ملاقات بعضی از بازیکنان شناخته شده تیم ملی از جمله امین اسماعیل نژاد، محمد طاهر وادی و آرمان صالحی به علت عدم اعطای ویزا از سوی سفارت آمریکا پیروز به حضور در این رقابت ها نشدند، اما حریف در پی کسب پیروزی های بیشتر و راه یابی به جمع هشت تیم برتر است.

تیم های ملی والیبال ایران و فرانسه روز 14 خردادماه و قبل از آغاز لیگ ملت های سال جاری در شهر ناگویا ژاپن نیز در ملاقاتی محبت آمیز و تدارکاتی به مصاف یکدیگر رفتند که بازی در چهار ست پیگیری شد و سهم هر تیم پیروزی در دو ست بود. بنابر این دو تیم شناخت کافی از توانایی یکدیگر دارند.

لیست 14 بازیکن تیم ملی فرانسه برای هفته سوم لیگ ملت ها از سوی آندره جیانی سرمربی این تیم به قرار زیر اعلام شده است:

پاسور: آنتوان بریزارد و بنجامین تونیوتی

مدافع میانی: نیکولاس لگاف، بارتلمی چیننیزه، داریل بولتور و کوئنتین جوفروی

قطر پاسور: استفان بویر و ژان پاتری

دریافت کننده قدرتی: ترور کلونوت، یاسین لوئاتی، تیموتی کارل و آنتوان پوترون

لیبرو: ژنیا گربنیکوف و بنجامین دیز

زمان و نتیجه ملاقات تیم های ملی والیبال ایران و فرانسه از ابتدا تا کنون به قرار زیر است:

1970 (قهرمانی دنیا): ایران (صفر) - فرانسه (3)

2004 (انتخابی المپیک): ایران (صفر) - فرانسه (3)

2014 (قهرمانی دنیا): ایران (یک) - فرانسه (3)

2014 (قهرمانی دنیا): ایران (2) - فرانسه (3)

2015 (جام واگنر): ایران (صفر) - فرانسه (3)

2016 (انتخابی المپیک): ایران (صفر) - فرانسه (3)

2017 (جام قهرمانان): ایران (3) - فرانسه (2)

2018 (لیگ ملت ها): ایران (یک) - فرانسه (3)

2019 (لیگ ملت ها): ایران (صفر) - فرانسه (3)

2021 (لیگ ملت ها): ایران (صفر) - فرانسه (3)

منبع: فرارو

به "ساعت بازی والیبال ایران ، فرانسه در لیگ ملت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت بازی والیبال ایران ، فرانسه در لیگ ملت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید