ساخت ربات هایی که می توانند قطع شدن برق را پیش بینی نمایند

به گزارش نیلی ابزار، این ربات می تواند زیرساخت های خراب و مسائل احتمالی آینده شبکه را پیش بینی کند.

ساخت ربات هایی که می توانند قطع شدن برق را پیش بینی نمایند

یک شرکت مستقر در واترلو، انتاریو، کانادا درحال توسعه یک نوع ربات است که می تواند با پیش بینی مسائل، از قطع شدن برق جلوگیری کند.

این شرکت که Enerza نام دارد، امیدوار است که فناوری رباتیک آن ها بتواند شبکه های برق را ایمن تر و قابل اطمینان تر کند. در وب سایت این شرکت شرح داده شده است:

Enerza اولین شرکت در دنیا است که ابزار ارزیابی ریسک بسته به شرایط خود را به صورت رباتیک در اختیار ارائه دهندگان خدمات برق قرار می دهد.

علاوه براین، با وجود سیستم رباتیک Enerza دیگر نیازی نیست کارگران در محیط های خطرناک حضور داشته باشند و بدین ترتیب ایمنی کار افزایش می یابد.

قابلیت های ربات Enerza

Enerza در رویکرد خود پیشرفت های تکنولوژیک بسیار زیادی را با یکدیگر ترکیب می نماید تا ربات هایش بتوانند کار هایی را انجام دهند که قبلاً به وسیله انسان ها انجام می شده است. همان طور که مدیران این شرکت شرح می دهند، ربات Enerza می تواند با یاری پروانه های خود به سمت خطوط برق پرواز کند و به آن بچسبد. بعلاوه برای مقدار گیری های موردنیاز آن، از فناوری هایی مانند دوربین های حرارتی، دوربین های تشخیص عمق و ترکیبی از دوربین های استریوسکوپی استفاده شده است.

علاوه براین، Enerza می گوید ربات نوش می تواند زیرساخت های خراب و مسائل احتمالی آینده شبکه مانند رشد انشعابات بسیار نزدیک به خطوط برق را تشخیص دهد. به این ترتیب می تواند مسائل را قبل از وقوع آن ها پیش بینی کند.

بعلاوه رویکرد نو این شرکت ارزان و بسیار کارآمد است. در وب سایت آن شرح داده شده:

ما علاوه بر اینکه به شرکت ها این امکان را می دهیم که شبکه خود را پوشش دهند، به آن ها یاری می کنیم که هزینه های خود را حداقل 1220 برابر کاهش دهند و بازده آن ها حداقل تا 200 درصد افزایش پیدا کند.

Enerza اولین رویکرد فناورانه مربوط به قطع برق نیست که در چند سال گذشته شاهد آن بوده ایم. در سال 2022 نیز شرکت دولتی شبکه برق چین از سیستم هوش مصنوعی نوی رونمایی نموده بود که بعضی مسائل برق را تنها در سه ثانیه حل می کرد؛ فرایندی که قبلاً 6 تا 10 ساعت طول می کشیده است.

منبع:دیجیاتو

منبع: فرارو

به "ساخت ربات هایی که می توانند قطع شدن برق را پیش بینی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت ربات هایی که می توانند قطع شدن برق را پیش بینی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید