راه های کسب عایدی در سفر ، کار داوطلبانه برای سفری مقرون به صرفه

به گزارش نیلی ابزار، آروزی سفر کردن به دور جهان در صورت نداشتن ثروت به چشم خیلی از افراد غیرممکن هست اما واقعیت اینه که شاید این آرزو دور باشه و سخت اما غیر ممکن نیست. افراد زیادی هستن که تنها و تنها با پشتکار، جسارت و استفاده کردن از مهارت هاشون سال هاست که در سفر هستن و همزمان عایدی هم دارن. عایدی شیرینی که نه تنها در حال گشت و گذار و سفر بدست میاد بلکه تو همین راه هم نهایتا خرج میشه. درواقع میشه گفت اولین و بزرگ ترین قدم خواستن هست، جسارت . قدم بعدی هم میشه سفر و همزمان کار کردن، به همین راحتی. اگر هم کنجکاو هستین که درمورد راه های کسب عایدی در سفر و کار داوطلبانه بیشتر بدونین، پیشنهاد میکنم تا آخر این مطلب همراهمون باشین. راه برای کسب عایدی در سفر و حتی سفری مقرون به صرفه داشتن خیلی زیاده، مثلا یکیش اینه که در ازای کار داوطلبانه کارفرما از هزینه اقامت و غذا شما صرف نظر کنه، اینجوری هم به صرفه مالی هست و هم شما فرصت گشت و گذار در منطقه رو دارین. از طرفی هم با مردم بیشتر در ارتباط هستین و از فرهنگشون چیزهای زیادی یاد میگیرین. روش بعدی هم این هست که در ازای قراداد پول دریافت کنین و مهارتی که در اون تخصص دارین ارائه بدین. درنهایت شاید ما با داشتن مدارک تحصیلی بالا هیچ وقت راضی به انجام کارهایی که در ادامه میگم نباشیم اما روزش که برسه، وقتی که درک کنیم تو زندگی درس هایی بیشتر از دروس دانشگاهی و ارزش هایی بالاتر از مرتبه کاری و موقعیت شغلی وجود داره، اونوقته که از تمام قید و بندها آزاد میشم و آماده بدست آوردن تجربیات تازه. بنابراین در ادامه چند تا پیشنهاد خوب شغلی براتون داریم، برای کسب عایدی در سفر، کار داوطلبانه و سفری مقرون به صرفه، البته اگر اهل سفر باشین و جسور !

راه های کسب عایدی در سفر ، کار داوطلبانه برای سفری مقرون به صرفه

1) تدریس زبان انگلیسی

این یکی از برترین انتخاب ها برای افرادی هست که مدرک زبان انگلیسی دارن و هیچ وقت ازش استفاده نکردن. البته اینکه خودتون دنبال شاگرد بگردین اون هم تو یه کشور غریب کمی سخته اما سایت هایی مثل eslcafe.com هستن که مدارس و آکادمی های بسیاری رو بهتون معرفی می کنن.

2) عکاسی در سفر

کافیه دانش عکاسی و خلاقیت داشته باشین و مقصدهای سفرتون رو هم حساب شده انتخاب کنین تا به راحتی با عکس گرفتن و فروختن اونها به مجلات تو سایت هایی مثل SmugMug.com ، حسابی پول دربیارین. راه ساده تر هم اینه وقتی تو شهر هستین دوربین به دست باشین و در صورت تمایل داشتن افراد، در ازای هزینه ای کم از اونها عکاسی کنین. هرچند که عایدی این کار کمه اما می تونه تو پرداخت هزینه های چند روز پیش رو، یاری زیادی کنه.

3) کار در مزارعه

کار در مزرعه یکی از راه های کسب عایدی در سفر و کار داوطلبانه هست که بیشتر زور بازو می خواد تا دانش قبلی. البته قبلش هم آموزش می بینید اما درنهایت کارتون مربوط به نگهداری و اداره مزرعه هست، وظایفی مثل میوه چینی، سم پاشی و ... می تونین حقوقتون رو دریافت کنین و یا درعوض کار کردن، درخواست غذا و محل اقامت داشته باشید. در هر دو صورت اما سایت هایی زیادی در سراسر دنیا هستن که به صورت پاره وقت و یا تمام وقت نیرو می گیرن. گاهی اوقات هم در برخی از شهرها میوه چینی یه شغل فصلی به حساب میاد و در ازای هر کیلو میوه ای که چیده بشه، به افراد پول پرداخت می کنن.

4) وبلاگ نویسی

چه چیزی بهتر از سفر کردن و پول درآوردن از تجریبات سفر! این چرخه لذت بخش که خیلی هم به صرفه هست، یکی از راه های کسب عایدی در سفر هست که افراد زیادی در سراسر دنیا ازش استفاده می کنن. کافیه تا یه کامپیوتر، دسترسی به اینترنت، مهارت نوشتن و خلاقیت داشته باشین تا بتونین در زمینه سفرنامه نویسی، مد، تجارت و یا کلا فراوری محتوا فعالیت کنین. البته این کار در ابتدا کمی سرمایه میخواد، برای تبلیغات و ... اما با داشتن یه ایده خوب، می تونین راه صد ساله رو یک شبه برین چون صحبت دیگه از دنیای مجازیِ نه واقعی.

5) شغل های آنلاین

این مورد وقتی خوبه که تو کارهایی مثل طراحی سایت، فوتوشاپ و ادیت عکس، عکاسی، برنامه نویسی، ترجمه، نویسندگی، مشاوره، مهندسی و ... مهارت داشته باشین، اونوقته که به وسیله سایت هایی مثل UPwork.com می تونین پروژه های خوبی پیدا کنین. البته سایت های مسافرتی مثل Lonely Planet و Fodor هم به شما فرصت همزمان سفر کردن، کار داوطلبانه، تحقیق کردن، آشنا شدن با مردم و صدالبته پول درآوردن رو میده.

6) نگهداری از خانه

این یکی رو خیلی ها راحت ترین کار داوطلبانه و راه کسب عایدی در سفر می دونن. اینکه مجانی بمونی تو خونه یک نفر که سفر هست و در ازاش از خونه مراقب کنی، تمیز نگهش داری، مراقب حیوان خونگی اونها باشی و اینکه حتی حواست باشه از خونه دزدی نشه. البته باید بهتون هشدار بدیم، همون قدر که جذابه و راهی برای داشتن سفری مقرون به صرفه اما مسئولیت بالایی هم داره !

7) کار در کافه یا رستوران

کافیه یه کم تجربه داشته باشین، روابط عمومی خوب و سریع هم کار رو یاد بگیرین تا در ازای آشپزی، سالن داری، درست کردن نوشیدنی و ... تا مدتی که تو یه شهری موندگار هستین، هم عایدی خوبی و هم سفری مقرون به صرفه داشته باشین.

8) آموزش موسیقی، پایکوبی، یوگا، ورزش و ...

موسیقی دونستن و بلد بودن ساز به خصوصی، علاوه بر اینکه یه هنر هست، می تونه راهی برای بدست آوردن عایدی در سفر باشه و سفری مقرون به صرفه. بنابراین چند تا شاگرد خوب پیدا کنین و مدت زمانی که در اون شهر هستین رو مشغول آموز موسیقی باشین. پایکوبی؛ یوگا و دانش ورزشی داشتن هم، درستبه همین صورت می تونه به یاریتون بیاد و براتون عایدیزا باشه.

9) کار در ساختمان سازی

خیلی از افراد فنی هستن، یعنی یا نجاری بلدن یا برقکاری و مکانیکی و یا حتی کابینت سازی. خب برترین کار برای سفری مقرون به صرفه برای این افراد، می تونه فعالیت های فنی باشه، کار در تعمیرگاه ها و یا در محوطه های ساختمان سازی کوچک. یه سازمان بزرگ به نام Habitat for Humanity هم هست که افراد بسیاری رو برای تکمیل پروژه های خودشون با تامین جای خواب و هزینه سفر به کنیا، نیوزیلند و برزیل میفرستن.

10) هنر و عایدی

هنر زبون و نژاد نمیشناسه، شما حتی اگر صدای خوبی داشته باشین و یا ساز بلد باشین، هنرهای نمایش، شعبده بازی و ... کافیه تا بتونین از اجراهای خیابونی عایدی بدست بیارین و سفری مقرون به صرفه داشته باشین با بدست آوردن عایدی. البته این هنرنمایی می تونه فروش آثار هنری خودتون باشه و یا حتی صنایع دستی که از کشورتون میارین. برای مثال اگر در ساخت زیورآلات تبحر دارین، می تونین با ثبت نام کردن در بازارهای محلی از هفته قبل تر، برای خودتون حتی یه غرفه داشته باشین و کسب عایدی کنین.

11) کار در هاستل

اینکه در ازای اقامت در هاستل و به جای پرداخت پول اونجا کار کنین ایده خوبی به نظر میرسه چون هاستل ها معمولا پرسنلی مثل ریسپشن، افرادی که اتاق های رو تمیز می کنن و ... رو همین طوری جذب می کنن. در ازای چند ساعت کار نیمه وقت به اونها جای خواب و حتی وعده غذایی میدن که هرچند معامله ای با سود کم به نظر میرسه اما برای افرادی که در پی درآوردن کسب عایدی در سفر و داشتن سفری مقرون به صرفه هستن خوبه.

12) کار در کشتی کروز

اگر عاشق دریا و دریانوردی هستین، استخدام شدن در کروز های مسافرتی می تونه هم یه راه کسب عایدی باشه و هم راهی برای سفر کردن به وسیله اقیانوس. بنابراین کافیه در صورت داشتن شرایط مناسب، دنبال یه شرکت کشتیرانی دنیای بگردین تا در ازای قراردادهای 6 ماهه هزینه حدودی 1800 دلار به همراه اقامت و غذای رایگان داشته باشین.

13) کار داوطلبانه

اینکه برای یاری به هدف بزرگی مثل از بین بردن فقر ، گرسنگی ، مبارزه با ایدر و ... در دنیا کار داوطلبانه داشته باشین و در ازای اون هم هزینه سفر، بیمه و هزینه زندگی روزانه دریافت کنین، می تونه راهی عالی برای کسب عایدی در سفر و داشتن سفری مقرون به صرفه باشه. سازمان هایی مثل VSO و برنامه Peace Corps برنامه های متنوعی در اینباره دارن. شما با ثبت نام کردن در این سایت ها و دادن تعهد برای فعالیت در این سازمان ها می تونین هم عایدی داشته باشین و هم چند سال یکبار به کشوری نو سفر کنین. البته کارهای داوطلبانه شامل فعالیت های محیط زیستی هم میشه. مثلا سازمان هایی مثل Sierra Club، ، Earthwatch Institute، American Hiking Society و ... در ازای حفظ محل زندگی لاک پشت های دریایی، علف کاری در باغچه های عمومی، ساختن مسیرهای طبیعت گردی و ... هزینه خوبی پرداخت می کنن.

منبع: همگردی

به "راه های کسب عایدی در سفر ، کار داوطلبانه برای سفری مقرون به صرفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های کسب عایدی در سفر ، کار داوطلبانه برای سفری مقرون به صرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید