دارویی جدید برای میگرن مزمن

به گزارش نیلی ابزار، آنالیز صورت گرفته نشان داد که 19.6 درصد از افراد مصرف کننده قرص های rimegepant پس از گذشت دو ساعت احساس درد نداشتند این درحالیست که این رقم در گروه دیگر تنها 12 درصد بوده است.

دارویی جدید برای میگرن مزمن

متخصصان براساس تحقیقات خود ادعا کردند که با نوعی داروی جدید، علائم میگرن مزمن در بیماران بهبود پیدا می نماید. آنالیز های آزمایشگاهی روی این داروی جدید نشان می دهد که سردرد را رفع نموده و دیگر علائم میگرن را کاهش می دهد.

بسیاری از مبتلایان به میگرن از تریپتان ها مصرف می نمایند. تریپتان ها گروهی دارویی هستند که از دهه 1990 کاربرد دارند. هرچند، این نوع از داروها برای تمامی افراد موثر نبوده و امکان مصرف آن به دلیل عوارض جانبی برای بعضی از افراد امکان پذیر نیست. تریپتان ها به وسیله فعال کردن گیرنده های سروتونین عمل نموده که التهاب را کاهش داده و عروق خونی را سفت می نماید. با منقبض شدن عروق خونی این نوع دارو دیگر برای افرادی که در معرض بیماری های قلبی-عروقی هستند مناسب نیست.

دارویی که در این مطالعه مورد آنالیز نهاده شد rimegepant است که به نسل جدیدی از داروها موسوم به gepants تعلق دارد و نسبت به تریپتان ها عملکرد متفاوتی دارد. Gepants به وسیله مسدود کردن گیرنده های پپتید مرتبط با ژن کلسیتونین (CGRP) سردرد را متوقف می نمایند.

محققان آمریکایی اظهار داشتند: برای اولین بار در مدت سه دهه معین شد مبتلایان به میگرن که با مصرف داروهای موجود بهبود پیدا نمی نمایند، می توانند از وجود گزینه دارویی جدیدی به هنگام آغاز حملات میگرنی بهره مند شوند.

در آنالیز که سال 2018 انجام گرفت معین شد در سال 2016 بیش از یک میلیارد نفر در دنیا سردرد میگرنی را تجربه نموده اند.

در این آنالیز جدید بی خطر بودن و کارایی داروهای rimegepant در بزرگسالان مبتلا به میگرن مزمن مورد مطالعه نهاده شد. محققان تاثیر قرص های rimegepant و شبه داروها را روی 1000 زن و مرد مقایسه کردند. محققان از این افراد درخواست کردند با آغاز سردردهای میگرنی از دارویی که برای آنان تجویز شده مصرف نمایند. همچنین از آنان درخواست شد به پرسش هایی در خصوص درد و علائم آن پیش از مصرف دارو و 48 ساعت پس از آن پاسخ دهند.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی

به "دارویی جدید برای میگرن مزمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارویی جدید برای میگرن مزمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید