حوزه بذر و نهال با ایده های نوآورانه توسعه می یابد

به گزارش نیلی ابزار، توسعه پایدار کشاورزی به عنوان یکی از ضروریات و ملاحظات توسعه سرزمینی به شمار می آید و در تداوم حیات انسانی، کشاورزی و تولیدات آن نقش بنیادی و راهبردی دارد.

حوزه بذر و نهال با ایده های نوآورانه توسعه می یابد

به گزارش گروه دانشگاه نیلی ابزار، به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، توسعه پایدار کشاورزی به عنوان یکی از ضروریات و ملاحظات توسعه سرزمینی به شمار می آید و در تداوم حیات انسانی، کشاورزی و تولیدات آن نقش بنیادی و راهبردی دارد.

به همین دلیل تقویت زیرساخت هایی که بتواند به توسعه کشاورزی پایدار در کشور کمک کند، ضرورتی انکارناپذیر است. یکی از این مقولات که نقشی مهم در تحقق این امر دارد؛ تامین داخلی بذر و نهال است که به نوعی به عنوان مواد اولیه و پایه ای در توسعه کشاورزی محسوب می شوند.

با رشد فزاینده جمعیت و بیشتر شدن نیاز های غذایی جوام در پی بومی سازی و تامین داخلی محصولات اولیه کشاورزی و تولیدات آن هستند. این کار را هم با استفاده از متخصصان و فناوران خود انجام می دهند. ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز برای تحقق کشاورزی پایدار اقدام به انتشار فراخوان حمایت از طرح های زیست فناورانه در حوزه بذر و نهال کرده است تا با این کار گامی بزرگ در جهت تقویت تولید داخلی این مواد بردارد.

تولید بذور هیبریدی (از جمله دانه های روغنی، چغندر قند، سبزی و صیفی، برنج و..)، توسعه روش های نوین فرآوری بذر (پرایمینگ، بیوپرایمینگ و انواع روش های پوشش دهی)، تولید هسته های اولیه عاری از ویروس ارقام بومی و تولید متابولیت های با ارزش گیاهی از جمله اولویت های مشخص شده در این فراخوان است.

شرکت های دانش بنیان و خلاق و صاحبان ایده های نوآورانه ای که می توانند به کاهش واردات این محصولات و افزایش تولیدات داخلی آن ها کمک کنند، تا خاتمه اردیبهشت ماه فرصت دارند به آدرس اینترنتی Error! Hyperlink reference not valid. مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حوزه بذر و نهال با ایده های نوآورانه توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حوزه بذر و نهال با ایده های نوآورانه توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید