تداوم اجرای طرح جهاد آبرسانی نیازمند اعتبارات ویژه است

به گزارش نیلی ابزار، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کمبود اعتبارات متاسفانه باعث کندی طرح بزرگ جهاد آبرسانی در این استان شده که انتظار می رود اعتبارات ویژه برای این طرح بزرگ ملی به منظور امیدآفرینی در بین مردم تامین گردد.

تداوم اجرای طرح جهاد آبرسانی نیازمند اعتبارات ویژه است

حسین مدرس خیابانی در حاشیه یازدهمین جلسه قرارگاه جهاد آبرسانی اظهارداشت: اولویت نخست سیستان و بلوچستان آب بوده و مهترین موضوع ما آبرسانی به روستاهای این استان است.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه اقداماتی در سیستان و بلوچستان به وسیله شرکت آبفا، گروه های جهادی و خیران انجام شد چند وقتی است که طرح جهاد آبرسانی به صورت ملی و سراسری به وسیله وزارت نیرو تعریف و در سراسر کشور بویژه در این استان آغاز شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه این استان سهم قابل توجهی از طرح جهاد آبرسانی با حدود 2 هزار روستا را به خود اختصاص داده است.

وی توضیح داد: قرارگاه جهاد آبرسانی در سراسر کشور آغاز شده و در استان سیستان و بلوچستان نیز با مشارکت چند دستگاه از جمله آبفا استان مدیرکل امور روستایی استانداری، مدیرکل بنیاد مسکن و تمام دستگاه هایی که ذیربط در آبرسانی به روستاها هستند، تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: امروز یازدهمین جلسه قرارگاه جهاد آبرسانی سیستان و بلوچستان در محل استانداری برگزار گردید که با وجود تمام فراز و نشیب هایی که ما در مراحل مختلف داشتیم از جمله هماهنگی بین دستگاه ها، تهیه نقشه ها، تامین لوله و هماهنگی با پیمانکاران بود تا به امروز از مجموع 2 هزار روستای طرح جهاد آبرسانی؛ آبرسانی به 128 روستا آغاز شده که آبرسانی به 101 روستا به اتمام رسیده و 27 روستا هم در حال اتمام است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بعلاوه 703 کیلومتر خطوط انتقالی که بین شهرها در قالب قرارداد جهاد آبرسانی بود صورت گرفته و بر اساس برنامه ریزی های سال 1401 تقریبا 30 درصد اهداف این طرح بزرگ ملی در این استان تحقق پیدا نموده است.

وی تاکید نمود: اما آن چیزی که در طرح جهاد آبرسانی حائز اهمیت است اینکه مجری طرح تدارکات لازم از جمله تامین پیمانکار، تجهیز کارگاه و تامین لوله این طرح را دیده بود اما اکنون به علت عدم تامین منابع لازم اجرای این طرح با کندی روبه رو شده است.

مدرس خیابانی ادامه داد: حتی لوله اجرای طرح جهاد آبرسانی از کارخانجات سیستان وبلوچستان تامین شد که به تبع این طرح ملی، کارخانجات این استان نیز فعال شدند ولی متاسفانه اکنون بخشی از مطالبات عمده پیمانکاران پرداخت نشده است.

وی توضیح داد: می توان گفت که روند طرح جهاد آبرسانی در سیستان و بلوچستان به علت کمبود اعتبارات کند شده است و باید هر چه سریعتر منابع لازم به این طرح بزرگ ملی تزریق گردد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به نظر می رسد که در توزیع اعتبارات طرح ملی جهاد آبرسانی باید تجدید نظری صورت گیرد علت آن هم این است که توزیع اعتبارات به تساوی بین همه استان های کشور در مرکز صورت گرفته در حالی که سهم این استان از این طرح ملی حدود 20 درصد بوده است.

وی ادامه داد: تا جایی که اطلاع داریم بعضی از استان های کشور که حجم آبرسانی کمتری هم دارند اما منابع اقتصادی خوبی به آنها تخصیص داده شده و مسئله ای ندارند اما استان سیستان و بلوچستان به علت وسعت و شرایط خاص که در خشکسالی بسر می برد و عدم آورد رودخانه هیرمند در منطقه سیستان که شاید ضروری ترین استان کشور است برای جهاد آبرسانی در حال حاضر با کمبود اعتبارات روبه رو است.

مدرس خیابانی توضیح داد: از دستگاه های مربوطه درخواست می گردد که با توجه به اینکه در سیستان و بلوچستان تمام مقدمات و الزامات طرح جهاد آبرسانی با حضور همه دستگاهها آغاز شده یاری نمایند تا تامین اعتبارات آن سرعت پیدا کند تا این 2 هزار روستا که در برنامه داریم که باعث امید آفرینی در بین مردم سیستان و بلوچستان هم شده به اتمام برسد.

نیلی ابزار سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تداوم اجرای طرح جهاد آبرسانی نیازمند اعتبارات ویژه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم اجرای طرح جهاد آبرسانی نیازمند اعتبارات ویژه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید