تا به امروز 5 هزار پاکستانی کرونا گرفتند

به گزارش نیلی ابزار، آمار رسمی مبتلایان به ویروس کووید-19 در پاکستان با ثبت 223 مورد جدید از پنج هزار نفر عبور کرد و تا به امروز 81 نفر نیز بر اثر این بیماری جان باختند.

تا به امروز 5 هزار پاکستانی کرونا گرفتند

رسانه های پاکستانی بامداد یکشنبه گزارش دادند: سرعت جهشی ابتلا به کرونا در شهرهای این کشور همچنان ادامه دارد و طی 24 ساعت گذشته 14 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

پایگاه اطلاع رسانی ستاد عملیات و مدیریت مبارزه کرونا در پاکستان اعلام نمود: 50 بیمار کرونایی در شرایط بحرانی قرار دارند و تا به امروز 762 نفر نیز پیروز شدند این ویروس را شکست داده و به شرایط پایدار برسند.

ایالت پنجاب پاکستان با 2 هزار و 414 مورد ابتلا به کرونا در صدر ایالات درگیر با این بیماری قرار گرفته است. ایالات سِند، خیبرپختونخوا، بلوچستان، گلگیت بلتستان و منطقه کشمیر تحت کنترل دولت پاکستان نیز به ترتیب بیشترین موارد ثبت بیماران کرونایی را دارند.

بیشتر شهرهای پاکستان از جمله لاهور، اسلام آباد، پیشاور و مناطق مختلف ایالات پنجاب و سِند درگیر ویروس کرونا هستند اما مسئولان ایالتی از شدت سرعت شیوع این بیماری در شهر کراچی خبر می دهند.

رسانه های پاکستانی به نقل از مقامات ایالت سِند گزارش دادند: عدم رعایت تمهیدات بهداشتی و بی اعتنایی به طرح فاصله گذاری اجتماعی باعث انتقال این ویورس از افرادی که تا به امروز شناسایی نشده بودند، به دیگر افراد شده است.

نگرانی مقامات پاکستانی در کراچی و سایر شهرهای ایالت سِند نسبت به گسترش شیوع کرونا افزایش یافته و آنان تصمیم دارند تا محدودیت ها را تشدید نموده و ضریب تدابیر برای فاصله گذاری اجتماعی را بالا ببرند.

در اسلام آباد پایتخت پاکستان نیز 6 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شد که به این ترتیب شمار بیماران به 113 نفر افزایش پیدا کرد.

هفته گذشته هیاتی از کارشناسان و متخصصان چینی که برای گفتگو با همتایان پاکستانی در زمینه مدیریت ویروس کرونا به این کشور سفر نموده بودند، سرعت شیوع این بیماری در پاکستان را در مقایسه با چین بسیار زیاد و موجب نگرانی عنوان کردند.

متخصصان چینی در گفت وگو با نیلی ابزار در شهر کراچی به مسئولان پاکستانی توصیه کردند که میزان غربالگری سلامت را افزایش دهند و گفتند که درصد زیادی از جمعیت پاکستان در خطر ابتلا به کووید-19 قرار دارند.

سرعت افزایش تعداد بیماران کرونایی در پاکستان تا به امروز کاهش نیافته و مسئولان پیش بینی می نمایند، شمار مبتلایان به کرونا تا آخر ماه جاری میلادی به 50 هزار نفر خواهد رسید.

دولت پاکستان بیم آن دارد که در صورت عدم پایبندی مردم به فاصله گذاری اجتماعی شمار بیماران کرونایی به ده ها هزار نفر افزایش یابد.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "تا به امروز 5 هزار پاکستانی کرونا گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا به امروز 5 هزار پاکستانی کرونا گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید