تأیید مرگ نیمی از مجروحان تصادفات در راستا انتقال به بیمارستان

به گزارش نیلی ابزار، خبرنگاران: رئیس سازمان امداد و نجات با تأیید مرگ نیمی از مجروحان تصادفات در جهت انتقال به بیمارستان گفت: اقدامات امدادی در برف و کولاک شمال کشور بسیار بهتر از امداد رسانی در اروپا و چین بود.

تأیید مرگ نیمی از مجروحان تصادفات در راستا انتقال به بیمارستان

به گزارش خبرنگار سلامت نیلی ابزار، پیرحسین کولیوند در نشست خبری سومین کنگره بین المللی ایمنی راه ها در پاسخ به پرسش نیلی ابزار درباره اینکه عنوان می گردد نیمی از مجروحان تصادفات جاده ای ایران در زمان رساندنشان به بیمارستان فوت می نمایند، گفت: بله، این مشکل وجود دارد و قسمت قابل توجهی از مجروحان تصادفات در زمان رساندنشان به مراکز درمانی فوت می نمایند. البته این تکلیف وزارت بهداشت و اورژانس است و در این قسمت احتیاج به ارتقای جدی داریم که البته سازمان امداد و نجات در این خصوص برنامه ها و آموزش های جدیدی را با استفاده از تجارب کشورهای دیگر و کار شناسان زبده خواهد داشت.

وی اضافه کرد: البته در زلزله ها و حوادث دیگر نیز شاید در وهله نخست اقدامات امداد و نجات به خوبی صورت می پذیرد اما در مرحله انتقال با ضعف روبرو باشیم و مسلماً همکاران اورژانس برای این مسئله برنامه هایی خواهند داشت.

تقاضای سازمان امداد و نجات از وزیر بهداشت

رئیس سازمان امداد و نجات ادامه داد: براین اساس در جلسه ای که با وزیر بهداشت خواهم داشت این مجوز را از وزارت بهداشت درخواست خواهیم کرد تا بتوانیم در روند خدمات درمانی حادثه دیدگان ورود پیدا کنیم.

مدیریت صحنه با پلیس

کولیوند در ادامه درباره چگونگی مدیریت صحنه حادثه های جاده ای که تاکنون با پلیس بوده است، گفت: ما به هیچ عنوان با فرماندهی صحنه حادثه های جاده ای که با پلیس است مسئله ای نداریم. زیرا در همه جای دنیا فرماندهی صحنه تصادفات با پلیس است.

رئیس سازمان امداد و نجات در ادامه با اشاره به نقش این سازمان در برگزاری سومین کنگره بین المللی ایمنی راه ها عنوان نمود: این سازمان توانمندی های امدادی خود را در این کنگره به نمایش خواهد گذاشت و متعاقب آن نیز از تجارب دیگر کشور ها استفاده خواهد نمود.

وی اضافه کرد: براساس روایات اسلامی که داریم نجات جان یک نفر نجات یک همه انسان ها به حساب می آید بنابراین ما نیز برای توانمندکردن خودمان کوشش خواهیم کرد.

کولیوند توضیح داد: کشته شدگان تصادفات جاده ای ایران از 25 هزار نفر به 18 هزار نفر رسیده است ولی برای ما هر کشته یک آمار مهم به حساب می آید بنابراین در سومین کنگره بین المللی ایمنی راه ها متخصصان زبده امداد و نجات از دیگر کشورهای دنیا به ایران آمده است و دیروز نیز بازدیدی از سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران داشتیم.

رئیس سازمان امداد و نجات توضیح داد: در این بازدید نماینده who عنوان می کرد که از یکصد کشور در حوزه امدادی بازدید داشته است و امداد هوایی هلال احمر ایران را بسیار نمونه و قوی ارزیابی نموده اند.

وی از رونمایی کتاب امداد در سوانح جاده ای اطلاع داد و گفت: این کتاب را در سومین همایش کنگره بین المللی راه ها توزیع خواهیم کرد و تجارب کشورهای شاخص امداد و نجات در دنیا بهره خواهیم برد.

کولیوند بیان داشت: با توجه به شرایط اقلیمی کشورمان تجارب بسیار خوبی در زمینه امداد و نجات کسب نموده ایم بنابراین فدراسیون دنیای صلیب سرخ پیشنهاد داده ایم که ارزشیابی ایجاد نمایند تا کشورهای فعال در این حوزه ارزیابی شوند. مسلما ایران می تواند رتبه های بسیار بالایی را کسب نمایند. همانطور که در برف و کولاک شمال کشور توانستیم در مقابله با امداد رسانی در چنین حوادثی در کشورهای اروپایی و آسیایی اقدامات قابل توجهی انجام دهیم.

به گزارش نیلی ابزار، سومین کنگره بین المللی ایمنی راه ها با مشارکت مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفاء (بیمارستان خاتم الانبیا) سازمان امداد و نجات هلال احمر و پلیس راهور با حضور متخصصان امداد و نجات کشورهای مطرح دنیا در سالن اجتماعات روزنامه اطلاعات برگزار می گردد.

منبع: تسنیم

به "تأیید مرگ نیمی از مجروحان تصادفات در راستا انتقال به بیمارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأیید مرگ نیمی از مجروحان تصادفات در راستا انتقال به بیمارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید