بولتون: حضور نیروهای روس تهدیدی برای منطقه آمریکای جنوبی است

به گزارش نیلی ابزار، تهران - خبرنگاران - مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ارتباط با استقرار نیروها و تجهیزات نظامی روسیه در ونزوئلا گفت که آمریکا استقرار نیروهای خارجی در این کشور را تهدید مستقیم علیه صلح بین المللی و امنیت منطقه می داند.

بولتون: حضور نیروهای روس تهدیدی برای منطقه آمریکای جنوبی است

به گزارش عصر آدینه نیلی ابزار به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر به حضور نیروها و تجهیزات نظامی روسیه در ونزوئلا که براساس توافقی دوجانبه میان مسکو و کاراکاس اجرا شده، واکنش نشان داد.

بولتون گفت که آمریکا این نوع استقرار نظامی با اقدامی تحریک آمیز و تهدیدی مستقیم علیه صلح بین المللی و امنیت منطقه می داند.

وی تاکید نمود: به شدت درباره استقرار تاسیسات نظامی در ونزوئلا و دیگر مناطق نیمکره غربی از سوی بازیگران خارج از این نیمکره برای تاسیس یا گسترش عملیات نظامی هشدار می دهیم.

بولتون همچنین نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا را متهم کرد که کوشش دارد با استفاده از نیروها و تجهیزات نظامی روسیه در قدرت باقی بماند.

یکشنبه گذشته دو هواپیمای روسی با محموله یاری های 35 تنی به همراه 100 نظامی این کشور وارد ونزوئلا شدند.

مسکو اعلام نموده است که نیروهای نظامی خود را براساس قراردادی دو طرفه که در سال 2006 با کاراکاس امضا نموده به ونزوئلا فرستاده است.

بولتون پیشتر نیز در واکنش به اعزام نیروهای روسیه به ونزوئلا گفت: آمریکا دخالت خصمانه قدرت های نظامی خارجی در برقراری دمکراسی، امنیت و حاکمیت قانون در نیمکره غربی را تحمل نخواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز روز چهارشنبه خواهان خروج نیروهای روسیه از ونزوئلا شد اما در عین حال گفت که همه گزینه ها علیه کاراکاس روی میز است.

در همین رابطه مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با سرگئی لاوروف همتای روس خود، مسکو را به تشدید تنش ها در ونزوئلا متهم کرد و گفت: ایالات متحده و کشورهای منطقه ای (در آمریکای لاتین) مقابل روسیه بی کار نخواهند نشست.

وی همچنین تاکید نمود: ادامه اعزام پرسنل نظامی روس برای حمایت از نظام غیرقانونی مادورو، رنج مردمی را که از گوایدو حمایت می نمایند، بیشتر می نماید.

لاوروف نیز اتهام زنی های پمپئو را بی پاسخ نگذاشته و در بیانیه ای اطلاع داد که در تماس با وزیر امور خارجه آمریکا از کوشش های واشنگتن برای سازماندهی کودتا در ونزوئلا انتقاد نموده است.

تاکنون 56 کشور به تبعیت از آمریکا خوان گوایدو سرنموده مخالفان را به عنوان رئیس دولت موقت در ونزوئلا به رسمیت شناخته اند، اما مادورو همچنان از حمایت روسیه و چین و نهادهای دولتی کشورش از جمله ارتش برخوردار است.

شبد**9416**1379

منبع: ایرنا

به "بولتون: حضور نیروهای روس تهدیدی برای منطقه آمریکای جنوبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولتون: حضور نیروهای روس تهدیدی برای منطقه آمریکای جنوبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید