افزایش قیمت کتاب های درسی دانش آموزان؟ ، واکنش یک مسئول آموزش و پرورش

به گزارش نیلی ابزار، یکی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش از گرانی بیش از 50 درصد کتاب های درسی دانش آموزان در صورت عدم تامین بودجه اطلاع داد.

افزایش قیمت کتاب های درسی دانش آموزان؟ ، واکنش یک مسئول آموزش و پرورش

به گزارش نیلی ابزار، 27 فروردین امسال ثبت سفارش کتاب های درسی دانش آموزان برای سال تحصیلی آینده شروع می گردد اما اگر یارانه کاغذ تأمین نگردد، قیمت کتاب های درسی افزایش چشمگیر خواهد داشت و این شرایط در شرایط سخت مالی بار مضاعفی را به سبد هزینه های خانوار تحمیل خواهد نمود.

طی سه سال اخیر، قیمت کتاب های درسی هر سال 20 درصد افزایش داشته است اما اگر قرار باشد یارانه کاغذ تأمین نگردد، امسال افزایش قیمت کتاب های درسی برای سال تحصیلی نو چشمگیر خواهد بود و توان تأمین هزینه های آن برای اقشار میانه و ضعیف جامعه قطعاً امکان پذیر نیست چرا که اغلب خانواده ها بیش از یک فرزند دانش آموز دارند.

در همین رابطه، محمد علوی تبار؛ معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به تسنیم گفت: این سازمان در کوشش برای تخصیص کامل اعتبارات بودجه ای است و امیدواریم با توجه به تخصیص هایی که تا زمان ثبت سفارش کتاب های درسی به ما می دهند، جهشی در قیمت کتاب های درسی نداشته باشیم.

بعلاوه مهدی حاجی محمدی؛ رئیس روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در این رابطه متذکر شد: امسال 70 درصد کاغذ و 100 درصد مقوای کتاب های درسی از فراوری داخل تأمین شده است و با این اقدام ضمن حمایت از فراوری داخلی، خرسندیم که کام کارگران ایرانی شیرین خواهد شد.

وی اضافه نمود: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در امسال پیگیری های لازم در رابطه با جز یک بند الف تبصره 14 قانون بودجه سال 1401 را داشته است اما تا به امروز تخصیص 100 درصدی اعتبار مذکور محقق نشده است اما پیگیری ها برای تخصیص کامل اعتبار ادامه دارد و امیدواریم تخصیص لازم برای تأمین کاغذ کتاب های درسی در اسرع وقت محقق گردد.

امیدواریم با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و تأمین اعتبار لازم در فرصت به جای مانده تا 27 فروردین، از افزایش چشمگیر قیمت کتاب های درسی و تحمیل هزینه های بیشتر به خانواده ها جلوگیری گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "افزایش قیمت کتاب های درسی دانش آموزان؟ ، واکنش یک مسئول آموزش و پرورش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت کتاب های درسی دانش آموزان؟ ، واکنش یک مسئول آموزش و پرورش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید