آخرین خورشیدگرفتگی سال 2019 یک حلقه روشن و زیبا می سازد

به گزارش نیلی ابزار، اگر شما در اروپا، آسیا، استرلیا یا آفریقا زندگی می کنید، احتمالا میتوانید آخرین خورشیدگرفتگی سال 2019 را با یک حلقه روشن و زیبا ببینید.

آخرین خورشیدگرفتگی سال 2019 یک حلقه روشن و زیبا می سازد

به گزارش خبرنگار فناوری نیلی ابزار، روز 26 دسامبر مصادف به پنجشنبه 5 دی ماه؛ هند، سنگاپور، فیلیپین، عربستان و بخش هایی از استرالیا حلقه روشن خورشید گرفتگی را مشاهده میکنند. تصاویر زیر نشان می دهد که در چه نقاطی باید مراقب گرفتگی باشید. نقاط قرمز کلیت را نشان می دهند و سایه جایی را نشان می دهد که می توانید گرفتگی جزئی را در آن جا مشاهده کنید.

برخلاف خورشیدگرفتگی بزرگ سال 2017 که در سراسر ایالات متحده قابل رویت بود، این خورشید گرفتگی کامل نیست و یک حلقه کوچک از خورشید را می پوشاند که به آن گرفتگی حلقوی گویند. دلیل مشاهده حلقه روشن به فاصله ماه کوچک سیاره ما وابسته است. ماه در حال حاضر در دورترین فاصله از زمین است که از دید ناظر روی زمین 3 درصد کوچک تر از خورشید است.

در این عکس ماهواره ای تماشایی ناسا در ژانویه 2011 گرفتگی حلقوی را مشاهده می کنید.

اگرچه ممکن است گرفتگی حلقوی به اندازه گرفتگی کامل خیره کننده نباشد، اما همچنان شگفت انگیز است که بدانیم ماه و خورشید با هم هماهنگ می شوند تا یک منظره آسمانی باشکوه برای ما، روی زمین ایجاد کنند.

گرفتگی های خورشیدی به دلیل نحوه عملکرد فصل گرفتگی همیشه در حدود 2 هفته با ماه گرفتگی اتفاق میفتند. در طول فصل ماه گرفتگی، که هر شش ماه یکبار اتفاق میفتد، وقتی ماه کامل داریم، ماه گرفتگی اتفاق میفتد و هنگام یک ماه نو، خورشید گرفتگی رخ می دهد.

فصل جاری ماه گرفتگی 10 ژانویه اتفاق میفتد، اما متاسفانه یک ماه گرفتگی نیم سایه است که نسبت به حالت عادی ماه گرفتگی با ماه کامل، تشخیص سخت تری دارد. آخرین گرفتگی سال 2019 این امکان را می دهد تا به دهه 2010 برگردیم. این دهه برای دانشمندان با تصاویر سیاه چاله ها، پیشرفت های CRISPR و یادگیری های شگفت انگیز و جدی درباره Al، آلودگی و امواج گرمایی و تغییرات آب و هوایی، دهه بزرگی بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آخرین خورشیدگرفتگی سال 2019 یک حلقه روشن و زیبا می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خورشیدگرفتگی سال 2019 یک حلقه روشن و زیبا می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید