آبگرفتگی شوادان های شوشتر کار خودش را کرد

به گزارش نیلی ابزار، یک دوستدار میراث فرهنگی از تخریب بخشی از سردر ورودی خانه تاریخی نجاتیان شوشتر به علت آبگرفتگی شوادان این بنا اطلاع داد.

آبگرفتگی شوادان های شوشتر کار خودش را کرد

به گزارش نیلی ابزار، ابوالفضل مهدی پور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به این که این بنا مثل بیشتر بناهای دیگر موجود در بافت تاریخی شوشتر دچار عارضه آبگرفتگی شوادان است، اظهار کرد: سردر خانه تاریخی نجاتیان به علت آبگرفتگی شوادان به طور کامل فروریخت.

وی اعلام کرد: این در حالی است که پرونده ثبت ملی شدن خانه تاریخی نجاتیان در حال تکمیل بوده است.

او با اشاره به این که خانه تاریخی نجاتیان یکی از بناهای تاریخی مجموعه افضل و مربوط به دوران قاجار است، اضافه کرد: این خانه در حریم و منظر سرای افضل شوشتر یکی از کاروانسرهای ایران در پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای ایران قرار گرفته است.

این دوستدار میراث فرهنگی با بیان این که آبی که در شوادان خانه های تاریخی جریان دارد در آزمایش هایی که در گذشته اجرا شده آب قابل شرب است، گفت: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوشتر از سال 90 برای آبگرفتگی شوادان بناهای تاریخی پیگیری های متعددی را انجام داده ولی تا به امروز به نتیجه ای دست پیدا نکرده است.

وی عنوان نمود: نزدیک به 60 خانه تاریخی در نقاط مختلف شهرستان شوشتر شناسایی شده اند که دچار آبگرفتگی شوادان هستند.

مهدی پور با تصریح این مطلب که معضل آبگرفتگی شوادان ها امکان بروز فاجعه ای جبران ناپذیر برای بناهای تاریخی شوشتر دارد، گوش زد کرد: متاسفانه اداره آبفا در این خصوص از دیرباز تا به امروز اقدامی در جهت برطرف مشکل انجام نداده است.

منبع: دنیای سفر

به "آبگرفتگی شوادان های شوشتر کار خودش را کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبگرفتگی شوادان های شوشتر کار خودش را کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید