9 روش برای کاهش کلسترول خون که باید بدانید

به گزارش نیلی ابزار، زمانی که در می یابید اندازه کلسترول شما بیش از اندازه طبیعی است. برترین راه جهت کاهش آن تغییر رژیم غذایی و سبک زندگی است.

9 روش برای کاهش کلسترول خون که باید بدانید

کاهش کلسترول با کاهش ریسک بیماری های فلبی همراه است. حتی در شرایطی که برای کاهش مقدار کلسترول از دارو استفاده گردد، ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی مناسب به منظور جلوگیری از بیماری های قلب و عروق ضروری به نظر می رسد. نیلی ابزار در این مطلب به شرح روش های کاهش مقدار چربی بد (LDL)، افزایش مقدار HDL و حفظ سلامت قلب و عروق می پردازد.

کنترل میزان وعده غذایی

خوردن وعده های غذایی حجیم و زیاد باعث افزایش وزن و افزایش کلسترول می گردد. آسان ترین راه برای میزان گیری مقدار وعده غذایی استفاده از دستتان به عنوان وسیله میزان گیری است. یک کف دست تقریبا میزان مناسب وعده غذایی برای شماست.

یاری به قلب با مصرف غذای سالم

زمانی که میوه و سبزیجات می خورید؛ به کاهش کلسترول بد (LDL) یاری می کنید. میوه ها عمدتا دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند.بعلاوه خوردن سبزیجات و میوه به کاهش مقدار چربی غذا می انجامد که می تواند به کاهش فشار خون و بهبود کاهش وزن یاری کند.

ماهی بخورید

ماهی برای سلامت قلب بسیار مفید است چراکه مملو از امگا3 و اسیدهای چرب غیر اشباع است. اسید های چرب امگا3 به کاهش سطح تری گلیسیرید خون یاری می نمایند. این خاصیت به ویژه در ماهی های چرب مشاهده می گردد. به خاطر داشته باشید که سرخ کردن غذاها در روغن (به ویژه ماهی) از ارزش غذایی آن ها می کاهد.

روزتان را با غلات شروع کنید

دانه های غلات به علت داشتن کربوهیدرات باعث می شوند مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید. این صبحانه به کاهش سطح LDL (کلسترول بد) و کاهش وزن یاری می نماید.

برای سلامت قلب و عروق از آجیل یاری بگیرید

آجیل با داشتن چربی منحصر به فرد به کاهش سطح کلسترول یاری می نماید. این نوع از چربی با حفظ کلسترول خوب (HDL) به کاهش مقدار کلسترول بد (LDL) می پردازد.

چربی های غیر اشباع از قلب محافظت می نمایند

احتیاج روزانه ما به چربی در حدود یک سوم ازکالری مورد احتیاج است. چربی ها انواع گوناگونی دارند، چربی های غیر اشباع(مانند کانولا و روغن زیتون) با کاهش سطح LDL همراه هستند در حالی که چربی های اشباع (مانند کره و روغن پالم) و چربی های ترانس بالا به افزایش مقدار کلسترول LDL می انجامند. اما نکته مشترک درباره همه چربی ها بالا بودن کالری آن هاست.

لوبیا بیشتر و سیب زمینی کمتر بخورید

مصرف کربوهیدرات برای تامین انرژی بدن لازم است با این حال کیفیت کربوهیدرات های مختلف فرق دارد. همه دانه ها (از قبیل لوبیا)، پاستاها و برنج قهوه ای غنی از فیبر هستند که به کاهش مقدار کلسترول یاری می نمایند. کربوهیدرات موجود در برنج سفید، نان سفید و سیب زمینی باعث افزایش سریع قند خون می گردد که می تواند موجب احساس گرسنگی در فواصل کوتاه گردد که این امر در افزایش تعداد و مقدار وعده غذایی موثر است.

افزایش تحرک بدنی با ورزش

ورزش منظم می تواند به کاهش مقدار LDL، افزایش سطح HDL یاری کند. نگه داشتن وزن مناسب به وسیله ورزش در کاهش فشار خون و بیماری های قلبی موثر است.

کنترل قند خون

دیابت کنترل نشده باعث افزایش سطح کلسترول خون می گردد از این رو با کنترل قند خون می توان به کاهش سطح کلسترول خون یاری کرد. اگر برای کنترل قند خون خود یاری می خواهید مطلب گیاهانی که باید مبتلایان به قندخون و دیابت مصرف نمایند را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب 9 علت برای مصرف شیرین بیان را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "9 روش برای کاهش کلسترول خون که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 روش برای کاهش کلسترول خون که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید