کمیسیون مشترک برجام هفته آینده کارش را از سر می گیرد

به گزارش نیلی ابزار، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی از تصمیم برای وقفه در گفت وگوهای برجامی وین به منظور مشورت هیأت های کشورهای عضو برجام با پایتخت های متبوع خود اطلاع داد و اضافه نمود کمیسیون هفته آینده تشکیل جلسه می دهد.

کمیسیون مشترک برجام هفته آینده کارش را از سر می گیرد

به گزارش نیلی ابزار، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در توییتی از تصمیم برای وقفه در گفتگوهای برجامی در وین اطلاع داد.

وی در توییتی بعد از انتها نشست امروز (سه شنبه) کمیسیون مشترک برجام در وین نوشت: امروز نشست کمیسیون مشترک برجام با رضایت پیشرفت حاصل شده در گفت وگوها برای احیای توافق هسته ای را از نظر گذراند.

این دیپلمات روس افزود: تصمیم بر این شد که وقفه ای ایجاد گردد تا هیأت ها بتوانند با پایتخت ها مشورت نمایند. کمیسیون مجدداً اوایل هفته آینده تشکیل جلسه خواهد داد.

نشست کمیسیون مشترک برجام که بعدازظهر امروز در گرندهتل وین برگزار گشت، دقایقی پیش انتها یافت و قرار شد گفت وگوها در هفته آینده ادامه یابد.

در این نشست، روسای هیات های مذاکره نماینده کشورهای طرف برجام به بحث و آنالیز در مورد آخرین شرایط گفت وگوهای فنی و پیش نویس های اولیه متون و نحوه تداوم گفت وگوها پرداختند.

در نشست امروز کمیسیون مشترک، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و رئیس هیأت ایرانی ضمن تأکید مجدد اصول و مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برجام و مسیری که باید طی گردد، فرایند کنونی گفت وگوها را به رغم دشواری ها و چالش های موجود رو به جلو ارزیابی کرد.

عراقچی در عین حال تأکید کرد که هیات ایرانی هر زمان که فرایند گفت و گوها به سمت زیاده خواهی، وقت کشی و چانه زنی های غیرمنطقی برود، گفت و گوها را متوقف خواهد نمود.

در این نشست، کشورهای مشارکت نماینده در برجام توافق کردند علاوه بر دو گروه کارشناسی فعلی (در حوزه لغو تحریم ها و هسته ای) هفته آینده یک گروه کارشناسی سوم نیز برای گفت وگو در مورد ترتیبات عملی مورد احتیاج برای اجرایی شدن لغو تحریم ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام ایجاد گردد. هیأت ها پس از مشورت در پایتخت های متبوع خود، هفته آینده ضمن از سرگیری نشست کمیسیون مشترک برجام، گفت و گوهای فنی و کارشناسی را دنبال خواهند کرد.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

به "کمیسیون مشترک برجام هفته آینده کارش را از سر می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون مشترک برجام هفته آینده کارش را از سر می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید