کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز در شوش

به گزارش نیلی ابزار، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب بدون مجوز از فردی در شهرستان شوش خبر داد.

کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز در شوش

به گزارش نیلی ابزار به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، سرهنگ رامین مکناوی امروز شنبه 13 اردیبهشت ماه 99 اظهار کرد: در پی اعلام پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان شوش مبنی بر کشف یک دستگاه فلزیاب، این موضوع در دستور کار پیگیری قرار گرفت.

او ادامه داد: پس از تحقیقات و بررسی مشخص شد، عوامل نیروهای انتظامی در گشت زنی های خود به یک دستگاه موتورسیکلت که راکب آن حامل کوله پشتی بود مشکوک و پس از تعقیب و گریز پیروز به دستگیری فرد و کشف یک فلزیاب با نشان شرکت گاز، بدون داشتن مجوز قانونی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان اضافه نمود: در تحقیقات اولیه، راکب موتور مالک دستگاه را شخص دیگری معرفی کرد که با دستور مرجع قضائی، مشارالیه جلب و موضوع در حال رسیدگی است.

او بیان نمود: دراین باره رأی دادگاه مبنی بر محکومیت متهم و ضبط دستگاه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر شده و فلزیاب مکشوف تحویل و موضوع از راه مراجع قضائی به منظور دستگیری متهمان احتمالی دیگر در حال پیگیری است.

مکناوی یادآور شد: بر اساس قانون، ساخت، خریدوفروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

او اضافه نمود: اگر استفاده از دستگاه فلزیاب به منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی با آن به عمل خواهد آمد و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد، در این راستا از همه مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در میان بگذارند.

منبع: میراث آریا

به "کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز در شوش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز در شوش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید