چگونه هیجانات خود را کنترل کنیم؟

به گزارش نیلی ابزار، یک روانشناس گفت: تصمیمات غلط و واکنش های شدید که اکثرا باعث پشیمانی می شوند، در شرایط هیجانی اتفاق می افتند.

چگونه هیجانات خود را کنترل کنیم؟

به گزارش گروه رسانه های نیلی ابزار، زهرا امام روانشناس و مشاور در تبادل نظر با نیلی ابزار، درباره کنترل هیجانات اظهار کرد: تسلط بر هیجانات و مدیریت آن مهمترین و با ارزش ترین مهارت در رشد فردی هست و تصمیمات غلط و واکنش های شدید که اکثرا باعث پشیمانی می شوند، در شرایط هیجانی اتفاق می افتند.

این روانشناس اضافه نمود: هنگامی که عصبانی، مجذوب، خشنود و یا غمگین هستید خیلی باید حواستان به تصمیم ها و انتخاب هایتان باشد، چراکه محتمل است 90%اشتباه کنید و باید برای کنترل هیجان خود تکنیک هایی را انجام دهید.

امام گفت: به داشتن مسئله ای به نام خشم در خود اعتقاد داشته باشید و اگر مدیریت خشم برای شما امری سخت است، قلم و کاغذی را بردارید و مواردی که باعث ایجاد خشم در شما می گردد را بنویسید.

این روانشناس با بیان اینکه حتما از یک شبکه حمایتی برخوردار شوید، افزود: هرگاه خشمگین شدید سعی کنید تا ذهن خود را از موضوعی که باعث خشم تان شده است منحرف کنید.

وی ادامه داد: اگر دائما عصبانی می شوید روزانه 10 دقیقه تمرین کنید تا ذهنتان هنگام عصبانیت در عرض چند ثانیه آرام گردد و درموقعی که بسیار عصبانی هستید لبخند بزنید.

امام با اشاره به اینکه از مقایسه کردن بپرهیزید، گفت: گاهی اوقات علت عصبانیت مقایسه کردن است همچنین فکر کردن به معنی آزاد شدن است، درحقیقت مجموعه ای از کلمات و آوا هایی است که با لحن خاص وبه دفعات تکرار می شوند و تاثیر مثبتی بر جسم و روح می گذارد، در مراقبه کاربرد دارد.

این روانشناس اعلام کرد: در مواقع خشم با جملاتی نظیر آن ارزش ندارد، من کاملا آرام هستم، فکر خود را از خشم برهانید.

بازگشت به صفحه رسانهها

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "چگونه هیجانات خود را کنترل کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه هیجانات خود را کنترل کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید