واحدهای نهضت ملی مسکن کجا ساخته می گردد؟

به گزارش نیلی ابزار، به گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس شهرهای اطراف مرکز و بخش هایی از منطقه 22 تهران برای ساخت واحد مسکونی در نظر گرفته شده است.

واحدهای نهضت ملی مسکن کجا ساخته می گردد؟

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در تبادل نظر با تسنیم، با اشاره به آخرین شرایط از اجرای قانون جهش فراوری مسکن، گفت: تا به امروز بیش از پنج میلیون نفر در سامانه مربوطه ثبت نام نموده و اطلاعات بیش از دو میلیون نفر تایید شده است.

وی با بیان اینکه تا به امروز برای ساخت بیش از 2.5 میلیون واحد مسکونی، زمین معین شده است، اظهار داشت: به طور مثال جانمایی زمین ها در تهران شامل شهرهای اطراف مرکز از جمله پردیس، پرند و هشتگرد و بعلاوه بخش هایی از منطقه 22 تهران با قطعات مختلف است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه هم اکنون کار اجرایی ساخت یک میلیون مسکن شروع شده است، گفت: میانه پیشرفت این یک میلیون مسکن بین 15 تا 20 درصد بوده که البته عقب تر از پیش بینی های اجرا شده است.

چرا پروژه ساخت مسکن کند است؟

رضایی کوچی، از کندی پیشرفت پروژه ساخت یک میلیون مسکن در کشور انتقاد کرد و ناهماهنگی بین بانک ها و عدم همراهی آنها با وزارت راه در بحث پرداخت تسهیلات، ناهماهنگی مدیران استانی و جابجایی مدیران وزارتخانه در سطح استان ها را عامل کندی در فرایند پروژه دانست.

او بعلاوه عدم وجود یک قرارگاه واحد در وزارت راه و شهرسازی برای پیگیری اجرای درست قانون و متعاقب آن موازی کاری دستگاه های ذی ربط از مهمترین دلایل عدم تحقق پیش بینی ها در پیشرفت پروژه ساخت بوده است.

کوچی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسات شورای عالی مسکن مسائل مذکور مطرح شده است، توضیح داد: در این جلسات عموماً درباره مرتفع کردن بعضی مسائل از جمله شرایط احراز مشمولان و هموار کردن جهت پرداخت تسهیلات بانکی بحث شد.

در حالی که یکی از مسائل اصلی در جهت اجرای قانون جهش فراوری مسکن، موازی کاری های اجرا شده در هفت معاونت وزارت راه و شهرسازی است که مسئولیت های مجزایی در اجرای قانون برعهده دارند.

منبع: تجارت نیوز

به "واحدهای نهضت ملی مسکن کجا ساخته می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحدهای نهضت ملی مسکن کجا ساخته می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید