رحیمی: آدم آهنی نیستم که هرکاری می گویند انجام دهم، استفاده ابزاری کردن از قهرمان کار خوبی نیست

به گزارش نیلی ابزار، دارنده 5 مدال کشتی دنیا و المپیک گفت: من آدم آهنی نیستم که هرکاری که می گویند انجام دهم. آقای مسئول! اگر در حین تمرینات سنگین قلبم گرفت یا دست و پایم شکست شما حمایت می کنی؟

رحیمی: آدم آهنی نیستم که هرکاری می گویند انجام دهم، استفاده ابزاری کردن از قهرمان کار خوبی نیست

حسن رحیمی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی نیلی ابزار در خصوص دلیل خداحافظی اش از جهانی قهرمانی گفت: برای بازگشت دوباره به کشتی تلاشم را کردم اما نشد. هر آغازی، پایانی دارد. متأسفانه اتفاقات بدی در ورزش رخ می دهد که خوشایند من نیست، شاید خیلی ها دوست داشته باشند باز هم با چنین شرایطی ادامه دهند اما من نمی توانم. یک سری آدم ها اعتقادشان این است که فقط من باشم و دیگر مهم نیست جهان نباشد و همواره به همین شکل کارشان پیش می رود، این با روحیه من سازگار نیست، نمی توانم با چنین شرایطی در ورزش باشم.

وی ادامه داد: مردم همواره لطف دارند. آنها دوست دارند کشتی بگیرم، من همواره به مردم احترام می گذارم ولی باید شرایط کنونی خودم را ببینم و این شرایط طوری نیست که بتوانم بمانم. یک سری اتفاقاتی رخ داد که دیدم نمی توانم.

رحیمی در پاسخ به این سؤال که آیا موضوعی او را دلگیر و ناراحت نموده که تصمیم به خداحافظی گرفته است؟ توضیح داد: استفاده ابزاری کردن از قهرمان کار خوبی نیست، چرا باید به حسن رحیمی وعده و وعید بدهید که اینجا کشتی بگیرد؟ من قبلاً دینم را به کشتی ادا کردم و خداراشکر به اندازه خودم هم نتیجه گرفتم ولی این نگاه ابزاری را که وجود دارد دوست ندارم. من آدم آهنی نیستم که هرکاری که می گویند انجام دهم. آقای مسئول! اگر در حین تمرینات سنگین قلبم گرفت یا دست و پایم شکست شما حمایت می کنی؟ آن موقع که پایم را بعد از المپیک عمل کردم حتی یک زنگ هم به من نزدند.

رحیمی تأکید کرد: الآن من قهرمان 5مداله این مملکت هستم، کسی از من وقتی کشتی را کنار گذاشتم، تجلیل می نماید و یا یک خسته نباشید ساده می گوید؟ آقایی که 25 میلیون تومان حقوق می گیرد کاری ندارد منِ حسن رحیمی چه کار می کنم، این آدم دلش به حال کشتی گیر نمی سوزد.

این کشتی گیر در خصوص اینکه آیا به کار مربیگری روی خواهد آورد، گفت: کار مربیگری سخت تر از کشتی دریافت است، فعلاً که قصد کشتی دریافت و مربیگری ندارم اما در آینده هدف و برنامه ام این است که به کار مربیگری بپردازم و به کشتی خدمت کنم. فعلاً حرکتی نمی کنم و به کارهای عقب مانده ام خواهم رسید. یک کشتی گیر که کاری غیر از کشتی نمی تواند انجام دهد.

رحیمی که به تازگی همراه با مصطفی حسین خانی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان حاضر شده، در این باره تأکید کرد: از طرف مؤسسه خیریه ای به مناطق محروم این استان رفتیم، واقعاً نمی دانم چرا مردم این منطقه این قدر باید در فقر و محرومیت باشند، آنها هم ایرانی هستند و این همه فاصله طبقاتی واقعاً عجیب است. آنها حتی برای تأمین مایحتاج اولیه زندگی شان هم دچار مشکل هستند و شرایط شان خیلی سخت است. از اینکه به این منطقه رفتم خیلی خوشحالم، مردمان بسیار خوب و خونگرمی را دیدم اما از وضعیت زندگی شان افسوس خوردم که بچه ها مدرسه استاندارد و لباس مناسب ندارند. وظیفه خودم می دانم که به این مناطق سر بزنم و اگر کاری از دستم برمی آید انجام دهم.

وی اضافه کرد: من که آدم کاملاً معمولی هستم و هیچ فرقی بین خودم و مردم نمی بینم. یک بار هم نشده حتی در نانوایی بدون صف نان بخرم. هرچه باشد درنهایت یک شهروندم، یک آدم معمولی که مردم من را بزرگ نموده اند. خدا به من عزت داده و اگر آبرویی هم دارم از مردم است. من هم به اندازه خودم سعی می کنم وظیفه ام را در قبال مردم انجام دهم و اگر می توانم گرهی از گره های آنها باز کنم.

حسن رحیمی در سرانجام درخصوص انتخابات پیشِ روی کشتی گفت: هر کسی سالم کار کند زیر سؤال می رود، این یک واقعیت است. کسی را که حق و ناحق نمی نماید اذیت می نمایند و مورد انتقاد قرار می گیرد، درحالی که همان قدر که خوبی صندلی دارد، بدی هم ماندگار است و چیزی فراموش نمی گردد. رسول خادم برای کشتی همه کار کرد صرفاً هم به خاطر علاقه اش به کشتی، نه برای اسم و رسم خودش. او نیازی به دیده شدن نداشت اما این روزها شاهد هستیم همچنان از او انتقاد می گردد. اگر رسول خادم جواب نقدها را نمی دهد این طور نیست که زبان نداشته باشد یا نتواند جواب نقدها را بدهد، بلکه به این دلیل است که عاشق کشتی و وطنش هست و دوست ندارد داخل خانواده کشتی جنگ باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "رحیمی: آدم آهنی نیستم که هرکاری می گویند انجام دهم، استفاده ابزاری کردن از قهرمان کار خوبی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رحیمی: آدم آهنی نیستم که هرکاری می گویند انجام دهم، استفاده ابزاری کردن از قهرمان کار خوبی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید