خودنگاره رامبراند رکورد زد

به گزارش نیلی ابزار، خودنگاره ای از دوران جوانی رامبراند، نقاش مشهور هلندی در یک حراجی به قیمت چشمگیری به فروش رفت و به گران ترین خودنگاره این هنرمند تبدیل شد.

خودنگاره رامبراند رکورد زد

به گزارش نیلی ابزار، ایسنا به نقل از آت دیلی نوشت: خودنگاره ای از رامبراند که این هنرمند را با کلاهی مشکی نشان می دهد روز گذشته در حراجی ساتبیز به قیمت 14,549,400 میلیون پوند فروخته شد.

  • نقاشی رامبراند را سه بعدی ببینید

ارزش این اثر 12 الی 16 میلیون پوند برآورد شده بود.

  • پرتره یک جنتلمن متعلق به رامبراند است | اثر نقاش در 28 سالگی

این اثر که به سال 1632 تعلق دارد این نقاش را در سن 26 سالگی نشان می دهد و یکی از دو خودنگاره ای است که در آن رامبراند در لباس رسمی دیده می گردد.

از آنجایی که اغلب خودنگاره های رامبراند اکنون در مجموعه موزه های عظیم سراسر دنیا نگهداری می شوند، این خودنگاره تنها یکی از سه خودنگاره ای است که در مجموعه های خصوصی نگهداری می گردد.

پیش از این خودنگاره ای که در سال 2003 به قیمت 6.9 میلیون پوند به فروش رفته بود رکوردار گرانترین خودنگاره این هنرمند بود.

رامبراند که به نقاش تاریکی ها شهرت دارد، به عنوان یکی از عظیم ترین نقاشان تاریخ هنر شناخته می گردد. یکی از ویژگی های اصلی نقاشی های این نقاش هلندی این بود که از دل تاریکی ها و با تکنیک سایه روشن، نور خلق می کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "خودنگاره رامبراند رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودنگاره رامبراند رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید