خبرنگاران جنگنده های ائتلاف سعودی 450 بار یمن را بمباران کردند

به گزارش نیلی ابزار، تهران- خبرنگاران- یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شنبه شب اعلام نمود که ظرف یک هفته گذشته، جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی بیش از 450 بار مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.

خبرنگاران جنگنده های ائتلاف سعودی 450 بار یمن را بمباران کردند

به گزارش المسیره یمن، سریع گفت: جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی در طول هفته گذشته بیش از 450 بار مناطقی در استان های مأرب، الجوف، صنعاء، عمران، صعده، حجه، البیضاء و مناطق مرزی را بمباران کردند.

وی اضافه کرد: ائتلاف سعودی در این مدت، همچنین بیش از 25 عملیات هجومی در محورهای عملیاتی استان های مأرب، الجوف، الحدیده، صعده و البیضاء انجام داد که این عملیات توسط نیروهای یمنی دفع شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تعداد کل حملات هوایی ائتلاف سعودی از فروردین ماه تا کنون را بیش از 2 هزار و 491 حمله بیان کرد و اضافه کرد: در این مدت بیش از 170 عملیات هجومی نیز توسط نیروهای این ائتلاف صورت گرفته است.

عربستان و امارات از فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با یاری آمریکا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده ای را علیه یمن شروع کردند.

بر اثر این تجاوز تا به امروز هزاران یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به عظیم ترین فاجعه انسانی در دنیا تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران جنگنده های ائتلاف سعودی 450 بار یمن را بمباران کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جنگنده های ائتلاف سعودی 450 بار یمن را بمباران کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید