تصویب قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل درباره کرونا

به گزارش نیلی ابزار، مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای را تصویب کرد که خواهان اقدام جهانی برای گسترش سریع فراوری و دسترسی به دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی برای مقابله با همه گیری کروناویروس جدید است.

تصویب قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل درباره کرونا

به گزارش نیلی ابزار، این قطعنامه که مکزیک پیش نویس آن را ارائه نموده، از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل می خواهد با سازمان جهانی بهداشت همکاری کند و گزینه هایی را برای حصول اطمینان از دسترسی به موقع و عادلانه به آزمایش، ملزومات پزشکی، دارو و واکسن های آینده کروناویروس برای همه افرادی که به آن احتیاج دارند، به ویژه کشورهای در حال توسعه ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این قطعنامه بر نقش بنیادین نظام سازمان ملل در هماهنگی واکنش جهانی برای کنترل و جلوگیری از گسترش کووید 19 و حمایت از 193 عضو این سازمان تاکید نموده و در این زمینه نقش حیاتی سازمان جهانی بهداشت را تایید می نماید.

این قطعنامه همچنین از همه کشورها می خواهد که فورا در راستای جلوگیری از ذخیره بی مورد ملزومات که ممکن است دسترسی به داروهای اساسی، واکسن، تجهیزات محافظت شخصی و تجهیزات پزشکی را با مانع روبرو کند، اقدام نمایند و آنها را به همکاری و شراکت در گسترش تحقیقات و تامین سرمایه واکسن و دارو و تقویت همکاری علمی بین المللی برای مبارزه با کرونا تشویق می نماید.

این سند همچنین خواهان افزایش هماهنگی ها از جمله با بخش خصوصی در راستای فراوری و توزیع سریع ابزارهای تشخیصی، داروهای ضدویروس، تجهیزات محافظت شخصی و واکسن شده است.

با توجه به شرایط موجود به دنبال گسترش کرونا و عدم امکان برگزاری نشست حضوری، رییس مجمع عمومی سازمان ملل پیش نویس این قطعنامه را برای کشورهای عضو ارسال کرد تا رای خود را در مورد آن اعلام نمایند و به گفته وی، هیچ کشوری با آن مخالفت نکرد.

این دومین قطعنامه تصویب شده از سوی مجمع عمومی سازمان ملل درخصوص کووید 19 است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تصویب قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل درباره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل درباره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید