ترکیه استقرار نیرو در لیبی را شروع کرد

به گزارش نیلی ابزار، رئیس جمهور ترکیه اعلام نمود این کشور در چارچوب توافق امنیتی خود با دولت وفاق ملی لیبی، استقرار نیروی نظامی در این کشور را شروع نموده است.

ترکیه استقرار نیرو در لیبی را شروع کرد

به گزارش گروه بین الملل نیلی ابزار، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه از شروع استقرار نیروهای ارتش این کشور در لیبی برای حمایت از دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس اطلاع داد.

اردوغان که با شبکه سی ان ان ترک گفت وگو می کرد، گفت واحدهای ارتش ترکیه برای پشتیبانی از صلح و ثبات در لیبی، در حال حرکت به سمت این کشور هستند.

وی همچنین بار دیگر بر توافق دریایی میان ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی تأکید کرد و گفت آنکارا به همکاری با طرابلس برای اکتشاف نفت و گاز در دریای مدیترانه ادامه می دهد.

رئیس جمهور ترکیه با دفاع از تصمیم دولتش برای اعزام نیرو به لیبی، مدعی شد که در حال حاضر نیروهای روس و سودانی هم در لیبی حضور دارند و در طرف دیگر میدان در حال جنگ هستند.

لیبی در سال های اخیر دو مرکز قدرت داشته است، یکی در طرابلس به ریاست فایز سراج و دیگری در شهر طبرق در شرق. نیروهای شرق لیبی به ریاست خلیفه حفتر با پشتیبانی بعضی از کشورهای اروپایی و عربی در کوشش هستند تا طرابلس را به تصرف خود درآوردند. ترکیه با امضای یک توافق امنیتی با دولت سراج، اعلام نموده که میخواهد از طرابلس دفاع کند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "ترکیه استقرار نیرو در لیبی را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه استقرار نیرو در لیبی را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید