تخفیف 40 درصدی خدمات آزمایشگاهی به دانشجویان دکتری و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها

به گزارش نیلی ابزار، رئیس شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: طرح تخفیف 40 درصدی خدمات آزمایشگاهی بدون هیچ محدودیتی برای تمامی دانشجویان دکتری و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها در نظر گرفته شده است.

تخفیف 40 درصدی خدمات آزمایشگاهی به دانشجویان دکتری و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها

رضا اسدی فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی نیلی ابزار، درباره یارانه خدمات آزمایشگاهی که به دانشجویان دکتری و پسا دکتری اختصاص داده می گردد، گفت: شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شبکه فراگیر ملی است. این شبکه در 31 استان و 67 شهر کشور عضو دارد که مجموعاً بیش از 550 دانشگاه، پژوهشگاه، مرکز تحقیقاتی و یکسری آزمایشگاه خصوصی را شامل می گردد و خدمات بیش از 12 هزار دستگاه را در این شبکه به اشتراک می گذارد.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی گفت: برای اینکه گروه های هدف بتوانند از خدمات این آزمایشگاه ها استفاده نماینده به وسیله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یارانه ای را در نظر گرفته ایم؛ مهم ترین گروه هدف ما دانشجویان دکتری و پسا دکتری هستند.

دانشجویان دکتری مهم ترین موتور تحقیقات در دانشگاه هاست

وی اعلام نمود: دانشجویان دکتری در دانشگاه ها مهم ترین موتور تحقیقات هستند چون هم زمان طولانی تری برای انجام خاتمه نامه دارند و هم تحقیقات عمیق تری انجام می دهند؛ اما معمولا هزینه تحقیقات شان بالاست و دانشجویان اغلب در انجام تحقیقات خود به مشکل گران بودن خدمات آزمایشگاهی برمی خورند که این امر باعث شده در سال های اخیر تحقیقاتی که بیشتر از جنس شبیه سازی است و کمتر کار آزمایشگاهی دارد افزایش یابد چرا که دسترسی به خدمات آزمایشگاهی سخت و گران است.

اسدی فرد اضافه کرد: برای حل این مشکل برای همه دانشجویان دکتری بدون محدودیت یعنی همه دانشگاه های وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد یک طرح تخفیف 40 درصدی خدمات آزمایشگاهی تا سقف 2 میلیون تومان در نظر گرفته شده است، یعنی اگر دانشجو در مجموع از شبکه ما 5 میلیون تومان خدمات دریافت کند 2 میلیون تومان را تخفیف می گیرد و این مبلغ را معاونت علمی به آزمایشگاه های خدمات دهنده برمی گرداند.

ثبت نام 3 هزار دانشجوی دکتری و پسادکتری

وی ادامه داد: اختصاص این یارانه از اوایل پاییز آغاز شده و ادامه دارد و حدود 3 هزار دانشجوی دکتری و پسادکتری در این طرح ثبت نام نموده اند و خدمات دریافت می نمایند.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی در خصوص هدف یارانه های آزمایشگاهی، گفت: برای اینکه تحقیقات بهتری در دانشگاه ها داشته باشیم باید دسترسی دانشجویان دکتری که موتور تحقیق و توسعه در دانشگاه هستند را به خدمات آزمایشگاهی تسهیل کنیم چون این خدمات بسیار گران است. شبکه همچنین برای کسانی که به تازگی فارغ التحصیل دکتری شده اند و با عنوان دانشجوی پسادکتری کنار استادی مشغول به کار هستند این تخفیف را تعریف نموده است.

تخفیف مختص اعضای هیات علمی دانشگاه ها

وی در خاتمه اعلام نمود: تخفیف مشابهی برای اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها در نظر گرفته ایم که آن هم تخفیف 40 درصد و تا سقف 4 میلیون تومان است و این امکان را برای اساتید در نظر گرفته ایم که اگر بخواهند می توانند اعتبار خود را بین دانشجویان ارشد، دکتری یا لیسانس به تشخیص خودشان تقسیم نمایند. آنها می توانند به راحتی این کار را در سامانه خدماتی شبکه انجام دهند و این تخفیف به اعضای هیأت علمی همچنان ادامه دارد و اساتید از آن استفاده می نمایند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "تخفیف 40 درصدی خدمات آزمایشگاهی به دانشجویان دکتری و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخفیف 40 درصدی خدمات آزمایشگاهی به دانشجویان دکتری و اعضای هیأت علمی دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید