اینفوگرافیک ، طلب 17 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران ، کارهایی که با این پول می توان انجام داد

به گزارش نیلی ابزار، شهرداری تهران 17 هزار میلیارد تومان از نهادهای مختلف طلب دارد. با چنین رقمی می توان تعداد قابل توجهی واگن مترو یا اتوبوس یا تاکسی برای مردم تهران خرید و بخش حمل ونقل عمومی را کاملا نونوار کرد.

اینفوگرافیک ، طلب 17 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران ، کارهایی که با این پول می توان انجام داد

به گزارش نیلی ابزار، شهرها متکی به عایدیهای عمومی هستند. این عایدیها بیشتر از محل پرداخت های شهروندان تامین می گردد، اما گاهی مصوبات مجلس برای یاری دولت موجب می گردد تا ردیف عایدیی دیگری نیز ایجاد گردد که با بودجه های دولتی به ویژه در زیرساخت های توسعه شهری پیشرفتی حاصل گردد.

طی دهه های اخیر ارقام متعددی در قوانین متعدد برای یاری دولت به شهرداری تهران تصویب شده که باعث انباشت بدهی های قطعی و غیرقطعی دولت به شهرداری تهران شده است. در این بخش، شهرداری تهران هم اکنون 4هزار میلیارد تومان از دستگاه های دولتی طلب تأیید شده دارد.

لطف الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران هفته گذشته این خبر را در صحن شورا مطرح نمود. به گفته وی، این اندازه مطالبات از دستگاه های دولتی تا به امروز تأیید شده که باید در سازمان حسابرسی وزارت اقتصاد تأیید گردد تا بتوان آن را جذب کرد.

به گزارش معاونت مالی و اقتصاد شهرداری، هم اکنون 17هزار میلیارد تومان طلب شهرداری تهران از مجموعه های مختلف دولتی و غیردولتی است. این درحالی است که در شهریور1400زمانی که دوره نو شهرداری شروع شد، تنها 1300میلیارد تومان طلب از دولت ثبت شده بود که با یاری کارشناسان، سایر طلب ها نیز ثبت شد. بیشترین طلب شهرداری تهران، سهم این نهاد از محل وصول جرایم هدایت و رانندگی است.

طلب شهرداری تهران از دولت تنها از محل وصول جرایم هدایت و رانندگی به 8هزار میلیارد تومان رسیده است که به گفته علی راضی، مدیرکل تشخیص و وصول عایدی شهرداری تهران در 10سال اخیر حتی ریالی از آن به شهرداری پرداخت نشده است. از زمان حضور دولت سیزدهم، مذاکرات متعددی برای گرفتن طلب های شهرداری از دولت اجرا شده و شهردار تهران نیز با حضور در جلسات هیأت دولت پیگیری هایی انجام داده است. در عین حال شناسایی و مذاکره با سایر سازمان ها در خصوص اندازه طلب خالص و قطعی شهرداری ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "اینفوگرافیک ، طلب 17 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران ، کارهایی که با این پول می توان انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینفوگرافیک ، طلب 17 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران ، کارهایی که با این پول می توان انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید