اسماعیلیه؛ ظرفیت ناشناخته گردشگری در خوزستان

به گزارش نیلی ابزار، بخشدار اسماعیلیه از توابع شهرستان اهواز با اشاره به ظرفیت های خوب گردشگری در این بخش گفت: متاسفانه با وجود ظرفیت های بسیار خوب بوم گردی و گردشگری به واسطه داشتن نخلستان ها و شالیزارها در این بخش، به مقوله بسیار مهم گردشگری به عنوان یکی از مولفه های اقتصاد روستا توجه نشده و ناشناخته مانده است.

اسماعیلیه؛ ظرفیت ناشناخته گردشگری در خوزستان

به گزارش نیلی ابزار، ابراهیم ساکی در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی و روستایی این بخش در گفت و گو با نیلی ابزار اظهار کرد: اسماعیلیه با داشتن باغ، نخلستان ها و شالیزارهای بسیار زیبا یک منطقه بکر در حوزه گردشگری است، اما تا به امروز به این ظرفیت بسیار مهم و عایدیزا اهمیتی داده نشده است.

وی گفت: مردم روستا نیز با حوزه گردشگری و استفاده از این ظرفیت برای ایجاد عایدی آشنا نیستند و استقبال نمی نمایند. بخشدار اسماعیلیه اضافه نمود: چند جلسه برای مردم روستا به منظور آشنایی با حوزه گردشگری و ایجاد انگیزه بین روستاییان در این خصوص برگزار گردید، اما هنوز برای فعالیت در این حوزه درخواستی ارائه نشده است. ساکی با تاکید بر اینکه مشارکت مردم روستا در حوزه بومگردی و گردشگری آثار مالی مطلوبی برای منطقه در پی دارد، ادامه داد: سرمایه گذار به علت اینکه روستاییان زمین های خود را نمی فروشند نمی تواند در حوزه گردشگری روستایی ورود کند.

بخشدار اسماعیلیه اظهار کرد: میراث فرهنگی و بنیاد برکت برای پرداخت تسهیلات در حوزه گردشگری به مردم روستا اعلام آمادگی کردند، اما با وجود نشست های مختلفی که با مردم این بخش اجرا شده، استقبالی برای فعالیت در این حوزه مشاهده نمی گردد و همیشه احتیاج است که تبلیغات و معرفی بیشتری از این بخش و حوزه گردشگری به ویژه به وسیله رسانه ها انجام گردد. بخشدار اسماعیلیه ادامه داد: در حوزه تامین کمی آب آشامیدنی در این بخش خوب کار شده اما در بخش کیفیت، شرایط مناسبی نداریم. وی با بیان اینکه چهار روستای این بخش همچنان آب آشامیدنی پایدار ندارند، اضافه نمود: شرکت آبفای استان اقدامات خوبی برای تامین آب شرب روستاهای این بخش انجام داده و انتظار داریم مشکل آب این چهار روستا نیز در آینده نزدیک برطرف گردد.

ساکی با اشاره به مشکل برق در اغلب روستاهای این بخش اضافه نمود: تا حدود زیادی این مشکل با پیگیری مسوولان مربوطه برطرف شده اما همچنان ادامه کوشش ها برای کاهش قطعی برق در منطقه لازم است. بخشدار اسماعیلیه گفت: چهار شرکت نفت و گاز کارون، نفت و گاز اروندان، شرکت توسعه نفت و شرکت نیشکر امیرکبیر در این بخش فعالیت دارند و عمل به مسوولیت اجتماعی این شرکت ها همیشه مطالبه مردم منطقه است.

بخشدار اسماعیلیه با اشاره به وجود 50 روستا در این بخش گفت: 80طرح عمرانی و آبادانی این بخش در حال اجرا است که بیشتر در زمینه آسفالت، زیرسازی و روشنایی هستند، بنیاد مسکن با دادن قیر یارانه ای یاری بزرگی در انجام آسفالت روستاهای این بخش نموده است. وی با بیان اینکه این اندازه پروژه در 16 روستا در حال اجرا است، اضافه نمود: عملیات اجرایی این طرح ها از 6 ماه گذشته شروع شده و تا خاتمه سال جاری به صورت 100درصد تکمیل خواهند شد. ساکی با اشاره به توجه دولت سیزدهم به آبادانی روستاها اظهار کرد: در 2 سال اخیر اعتبارات بسیار خوبی به بخشداری ها برای آبادانی و بهسازی روستاها اختصاص یافته است. بخشدار اسماعیلیه با بیان اینکه 317 میلیارد ریال برای اجرای این طرح ها اختصاص یافته است، گفت: به علت ایجاد زمینه لازم برای آبادانی در روستاهای این بخش و جذب نیروهای بومی در شرکت های مستقر در این منطقه مهاجرت معکوس رخ داده و بسیاری از خانواده هایی که مهاجرت نموده بودند به روستاهای خود برگشته اند. وی گفت: دبستان در روستاهای این بخش وجود دارد اما فاقد مدرسه دوره مبه وسیلهه در روستاهای این بخش هستیم و دانش آموزان برای تحصیل در این دوره باید به اهواز مراجعه نمایند.

ساکی اظهار کرد: از آموزش و پرورش درخواست داریم برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان، مدرسه دوره مبه وسیلهه در این منطقه تاسیس نمایند، در بسیاری موارد دانش آموزان باید برای حضور در کلاس درس تا 50 کیلومتر را طی نمایند. بخشدار اسماعیلیه اضافه نمود: 424 هکتارنخیلات در این بخش وجود دارد که 30 هزار تن فراوری خرما دارند و خوشبختانه جهاد کشاورزی در سال های اخیر نخل های موجود در این بخش را بیمه نموده تا کشاورزان آسیب کمتری ببینند.بخش اسماعیلیه با 50 روستا 25 هزار نفر جمعیت دارد. شهرستان اهواز دارای سه بخش غیزانیه، اسماعیلیه و مرکزی است.

منبع: دنیای سفر

به "اسماعیلیه؛ ظرفیت ناشناخته گردشگری در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسماعیلیه؛ ظرفیت ناشناخته گردشگری در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید